Gerdab.IR | گرداب

آمار‌هایی از امنیت سایبری در تایوان

آمار‌هایی از امنیت سایبری در تایوان
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲

در طی سال‌های اخیر تایوان به یکی از محل‌های مورد مناقشه میان چین و آمریکا تبدیل شده است و این باعث شده که امنیت سایبری این منطقه اهمیت بیشتری پیدا کند.

به گزارش گرداب، موسسه فورتینت (Fortinet) ارائه‌دهنده خدمات در حوزه امنیت سایبری در گزارشی به وضعیت تایوان در این حوزه پرداخته است. به خاطر اهمیت ژئوپلتیکی تایوان که به محل مناقشه میان چین و آمریکا تبدیل شده است، امنیت سایبری این منطقه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

در این گزارش آمده است که در در نیمه نخست سال جاری ۴۱.۲ میلیارد هشدار خطرناک امنیت سایبری در منطقه آسیا اقیانوسیه شناسایی شده است که حدودنیمی از این هشدار‌ها به تایوان مربوط بوده است و این جزیره ۵۵ درصد حملات کل منطقه یا ۲۲.۴۸ میلیارد هشدار امنیت سایبری دریافت کرده است.

به‌طور میانگین در هر ثانیه ۱۵ هزار حمله سایبری صورت می‌گیرد.

تعداد حملات سایبری شناسایی‌شده از ماه ژانویه تا ژوئیه نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته، رشد ۸۱.۶ درصدی داشته است.

رایج‌ترین حملات سایبری که توسط هکر‌ها انجام می‌گیرد، ممانعت از دسترسی سرویس یا حمله DDoS بوده است و بعد از آن حمله دابل پالسار (DoublePulsar) قرار می‌گیرد. دابل پالسار یک ابزار درب پشتی است که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا طراحی شد. این ابزار که در سال ۲۰۱۷ توسط گروهی از هکر‌ها منتشر شد به کاربران اجازه می‌دهد که به شکل محرمانه از دستگاه هدف اطلاعات را جمع‌آوری کرده و کد‌های مخرب اجرا کنند.

تعداد حملات باج‌افزاری شناسایی‌شده نسبت به سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی داشته باشد. اما در این گزارش به شرکت‌های تایوانی توصیه شده که اقدامات امنیتی را کاهش ندهند، زیرا هکر‌ها روش‌های خود را تغییر خواهند داد.

به جای حملات رندوم و تصادفی به سخت‌افزار و نرم‌افزار، حالا هکر‌ها بیشتر بر حملات هدفمند متمرکز هستند تا نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند.

مدیر بخش تایوان شرکت فورتینت، اریک وو (Eric Wu) می‌گوید که کسب‌وکار‌های تایوانی باید تصمیم‌گیری‌های خود در زمینه امنیت اطلاعات را بر پایه سامانه‌های هوش مصنوعی قرار دهند و از بستر‌های هوشمند خودکار و ادغام‌شده استفاده کنند. بدین شکل گروه‌های امنیت اطلاعات می‌توانند بهتر با یکدیگر همکاری کنند و نقاط آسیب‌پذیر راحت‌تر فهمیده می‌شود و حملات سایبری نیز سریع‌تر شناسایی می‌شود.