Gerdab.IR | گرداب

آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال ساخت مرکز امنیت هوش مصنوعی

آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال ساخت مرکز امنیت هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲

ان‌اس‌ای برای مقابله با چین و روسیه مرکز امنیت هوش مصنوعی احداث می‌کند.

به گزارش گرداب، در هفته گذاشته اداره‌کننده این آژانس، پل ناکاسونه اعلام کرد که آژانس امنیت ملی در حال ساخت یک مرکز امنیتی برای استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سامانه‌های دفاعی و هوشمند آمریکاست.

ناکاسونه به‌طور همزمان فرمانده امنیت سایبری ایالات متحده و آژانس امنیت ملی و همچنین رییس سرویس امنیت مرکزی آمریکاست.

او اعلام کرده این مرکز جزئی از همکاری‌های امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکاست که با بخش خصوصی و همکاران خصوصی همکاری می‌کند تا پایگاه دفاع صنعتی آمریکا را تقویت کند و با دشمنان مقابله کند.

فرمانده امنیت سایبری آمریکا در گفتگو با ناسیونال پرس می‌گوید: «امروز ما در حوزه هوش مصنوعی برتری داریم، اما این برتری در حوزه هوش مصنوعی تضمین‌شده و همیشگی نیست». او با تاکید بر افزایش تهدید‌ها از سوی چین، اذعان دارد که برتری فناوری آمریکا بدون چالش نیست.

وقتی از او درباره خودمختار بودن هوش مصنوعی پرسیده شد، پاسخ داد: «هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند. اما تصمیم‌گیری توسط افراد صورت می‌گیرد ... ما کمک هوش مصنوعی را می‌بینیم، اما در نهایت تصمیم‌ها باید توسط افراد گرفته شود و افراد باید از تمام رویداد‌ها مطلع باشند».

در پاسخ به سوال این که آیا در آژانس امنیت ملی شواهدی مبنی بر نفوذ چین یا روسیه به انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا یافته شده یا خیر، او پاسخ داد که تا این لحظه چنین چیزی مشاهده نشده است.. "