Gerdab.IR | گرداب

آژانس امنیت ملی آمریکا کمیته حفاظت از هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد

آژانس امنیت ملی آمریکا کمیته حفاظت از هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲

پل ناکازونه فرمانده امنیت سایبری آمریکا و مدیر ارشد آژانس امنیت ملی این کشور از تشکیل مرکزی امنیت هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش گرداب، به تازگی آژانس امنیت ملی آمریکا از ایجاد یک مرکز تخصصی خبر داده است که به حفاظت از هوش مصنوعی می‌پردازد. تعابیر غربی‌ها در این زمینه بسیار جالب توجه است. در حالی که منظورشان اساساً چیز دیگری است، اما تعبیر حفاظت و مراقبت از هوش مصنوعی را به کار می‌برند.

این مرکز مکانی خواهد بود که در آن طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تمامی حوزه‌های فعالیت آژانس‌های امنیتی در زمینه هوش مصنوعی باهم تجمیع شود. این بخش که «مرکز امنیت هوش مصنوعی» نامیده می‌شود، به «نقطه کانونی» برای حوزه‌هایی مانند شناسایی افق‌ها، بینش‌ها و چشم‌انداز‌های اطلاعاتی، توسعه دستورالعمل‌هایی برای فناوری‌های در حال توسعه سریع و ایجاد «ابزار‌هایی برای شناسایی خطرات در زمینه امنیت هوش مصنوعی» تبدیل خواهد شد. یکی دیگر از اهداف اعلام شده، کمک به کسب و کار‌ها برای «شناخت تهدیدات علیه مالکیت معنوی و... جلوگیری و خنثی کردن آن‌ها خواهد بود».

بخش هوش مصنوعی آژانس امنیت ملی آمریکا با سازمان‌های مختلف مرتبط همچون پنتاگون، دانشگاه‌ها و شرکای خارجی همکاری خواهد کرد. هنوز مشخص نشده که چه کسی مرکز جدید را هدایت خواهد کرد و در نهایت این مرکز چقدر بزرگ خواهد بود و چه میزان از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی خرج نظارت بیشتر و دقیق‌تر دولت این کشور بر شهروندان خود خواهد شد.

آمریکایی‌ها بیش از پیش برای خرید و توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد هزینه می‌کنند، اما به گفته ژنرال ناکازونه، رئیس NSA، دشمنان استراتژیک ایالات متحده نیز همینطور هستند.

او می‌گوید دشمنان آمریکا «به سرعت در حال توسعه و اجرای راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود هستند و آژانس امنیت ملی انتظار دارد که آن‌ها به زودی برای بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌های هوش مصنوعی ایالات متحده و متحدانش کاوش و تلاش را آغاز کنند.

امنیت هوش مصنوعی، از دیدگاه ناکازونه، در مورد محافظت از سیستم‌های داده در برابر «یادگیری، انجام و افشای چیز‌هایی است که نباید انجام دهند» و همچنین مسدود کردن حملات سایبری به آن‌ها و اطمینان از اینکه «احزاب متخاصم خارج از ایالات متحده «نتوانند فناوری‌های پیشرفته آمریکا در زمینه هوش مصنوعی را به سرقت ببرند».
رئیس NSA خاطرنشان می‌کند که امروزه ایالات متحده در این زمینه دارای موقعیت پیشرو است، اما این پیشرو بودن همیشگی نخواهد ماند.