Gerdab.IR | گرداب

با وجود افزایش چشمگیر این صنعت؛

امنیت سایبری در جهان با کمبود ۴ میلیون نفری نیروی کار مواجه است

امنیت سایبری در جهان با کمبود ۴ میلیون نفری نیروی کار مواجه است
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲

با وجود رشد ۵.۵ میلیون نفری متخصصان امنیت سایبری در جهان، هنوز این حوزه با کمبود جدی متخصص روبروست.

به گزارش گرداب، براساس مطالعه نیروی کار جهانی ISC۲ در سال ۲۰۲۳ میلادی نیروی کار امنیت سایبری جهان ۸.۷ درصد رشد داشته است و اکنون ۵.۵ میلون نفر متخصص در این صنعت وجود دارد.

با این‌حال همچنان در این حوزه کمبود چشمگیر نیروی متخصص وجود دارد و حداقل ۴ میلیون متخصص در این صنعت نیاز است. براساس این گزارش در مجموع در سراسر دنیا به ۹.۵ میلیون نفر متخصص برای محافظت از دارایی‌های دیجیتالی جهان نیازمندیم که تنها ۵.۵ میلیون نفر آن‌ها در حال حاضر وجود دارند.

سه چهارم متخصصان و کارشناسان حوزه صنعت معتقدند که چشم‌انداز تهدیدی که دربرابر آن‌ها قرار گرفته است، نسبت به پنج سال اخیر خطرناک‌تر به نظر می‌رسد. تنها ۵۲ درصد از متخصصان معتقدند که سازمان آن‌ها ابزار و پرسنل کافی برای مدیریت سطح ریسک سایبری را دارد و به بیان دیگر ۴۸ درصد متخصصان حوزه صنعت معتقدند محل کار آن‌ها نمی‌تواند جلوی تهدید‌های سایبری احتمالی را بگیرد.

سالهاست صنعت امنیت سایبری جهان درگیر این شکاف مهارتی است و کمبود نیروی متخصص در این حوزه مشکلی قدیمی است. این صنعت مدت‌هاست که قادر به یافتن متخصصان واجد شرایط کافی برای مبارزه با افزایش تهدیدات دیجیتالی نیست که صنایع مهم، دولت‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی با آن‌ها روبرو هستند.

فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و افزایش استفاده از محاسبات ابری، پر کردن شکاف مهارت‌ها را سخت‌تر می‌کنند، زیرا بسیاری از متخصصان جوان مهارت لازم در این حوزه‌های تعیین‌کننده را ندارند.

بر اساس این گزارش، شکاف نیروی کار متخصص نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: cybersecuritydive