Gerdab.IR | گرداب

موفقیت شرکت پردازش کوانتومی آمریکایی در انتقال سریع اطلاعات

موفقیت شرکت پردازش کوانتومی آمریکایی در انتقال سریع اطلاعات
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲

شرکت «کوانتوم کریدور» در شیکاگو مدعی است که می‌تواند اطلاعات را هزار برابر سریع‌تر از شیوه‌های مرسوم انتقال دهد. این راهی برای پیشرفت در امور دفاعی، امنیت سایبری و یادگیری ماشین خواهد بود.

به گزارش گرداب، اولین انتقال فایل تنها ۰.۲۶۶ میلی‌ثانیه برای انتقال اطلاعات در یک شبکه ۱۲ مایلی زمان برد. این زمان ۵۰۰ برابر کمتر از یک پلک زدن است.

در ۹ ماه آینده این شبکه به گسترش خود ادامه خواهد داد و در نهایت شرکت «کوانتوم کریدور» به میزان ۲۶۳ مایل امتداد خواهد یافت و انتظار می‌رود که بزرگترین «ابر بزرگراه پردازش کوانتومی» در آمریکا خواهد شد. این شبکه ظرفیت این را دارد که تمام محتوای فعلی موجود بر روی اینترنت را در یک انتقال جابجا کند.

مدیر شرکت «کوانتوم کریدور» رایان لافلر (Ryan Lafler) می‌گوید: «این فناوری وزارت دفاع آمریکا را قادر می‌سازد که داده‌های حیاتی را سریع‌تر و ایمن‌تر ارسال کند تا از ردیابی و شنود توسط دشمنان خارجی جلوگیری شود، آزمایشگاه‌هایی را برای اجرای شبیه‌سازی‌های پیچیده به‌راه بیندازد و دستگاه‌های خودکار را برای انتقال اطلاعات به خوشه‌ای از برجسته‌ترین پردازش‌ها به کار بگیرد».

شرکت کوانتوم کریدور نخستین نمونه‌ای است که در آمریکای شمالی توانسته به انتقال ۴۰ ترابیت بر ثانیه (Tbps) برسد. سریع‌ترین سرعت اینترنت که تا به حال ثبت شده است متعلق به دانشمندان ژاپنی با سرعت ۳۱۹ Tbps است.