Gerdab.IR | گرداب

ضرورت نظارت مستمر خانواده‌ها بر فعالیت‌های مجازی کودکان

ضرورت نظارت مستمر خانواده‌ها بر فعالیت‌های مجازی کودکان
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، والدین و خانواده‌ها باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندانشان به دنیای مجازی نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند تا فرزندان آنان مورد آسیب واقع نشده و از این فضا به درستی استفاده کنند.

به گزارش گرداب سرهنگ علی حسینی گفت: امروزه با گسترش علم و فناوری و بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، گاهی اوقات با آسیب‌ها و تهدیداتی روبرو می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان تصریح نمود: از جمله آسیب‌پذیری‌هایی که در فضای مجازی ممکن است کودکان را با مشکل مواجهه کند عدم توجه و آگاهی نسبت به حریم خصوصی، استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی، اعتماد به افراد ناشناس، قرار گرفتن در معرض محتوا‌های نامناسب و انتخاب بازی‌های رایانه‌ای نامناسب است.

حسینی با تاکید بر نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای و مجازی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، والدین و خانواده‌ها باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندانشان به دنیای مجازی نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند تا فرزندان آنان مورد آسیب واقع نشده و از این فضا به درستی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

منبع: سیتنا