Gerdab.IR | گرداب

ساخت نسخه بومی چت‌جی‌پی‌تی در هندوستان توسط ان‌ویدیا

ساخت نسخه بومی چت‌جی‌پی‌تی در هندوستان توسط ان‌ویدیا
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

ان‌ویدیا با همکاری شرکت رلیانس نسخه بومی چت‌جی‌پی‌تی را برای هند خواهد ساخت.

به گزارش گرداب، ان‌ویدیا در روز هشتم سپتامبر اعلام کرد که با همکاری با شرکت صنایع رلیانس (Reliance Industries) یک شرکت مستقر در بمبئی زیرساخت‌های هوش مصنوعی را برای هندوستان فراهم خواهد کرد. این کار شامل ساخت ابررایانه‌های هوش مصنوعی است که قادر خواهند بود پردازشی بسیار قدرتمندتر از وضعیت کنونی هند ارائه کند.

این شراکت همچنین شامل توسعه الگو‌های زبان بزرگ مخصوص هند خواهد شد که بر روی زبان‌های متنوع و نیاز‌های ویژه فرهنگ و قومیت‌های هند متمرکز خواهد شد تا بتواند زیرساخت هوش مصنوعی را برای آن‌ها به شکل بومی فراهم کند.

مدیرعامل ان‌ویدیا جنسن هوانگ در این رابطه می‌گوید: «از همکاری با شرکت رلیانس برای ساخت به‌روزترین ابررایانه‌ها در هند خوشحالیم. هندوستان عمق، داده و استعداد زیادی دارد. با داشتن پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های هوش مصنوعی، شرکت رلیانس می‌تواند مدل‌های زبان بزرگ خود را بسازد که به برنامه‌های هوش مصنوعی مولد ساخت هند اجازه فعالیت دهد. این برنامه‌ها مختص مردم این کشور خواهند بود».

ان‌ویدیا گفته است که تجهیزات پیشرفته‌ای، چون سوپرچیپ‌های پیشرفته GH۲۰۰ گریس هاپر (Grace Hopper) و Nvidia DGX Cloud و سرویس ابرپردازش ابری هوش مصنوعی را در خدمت شرکای هندی خود قرار خواهد داد.

این بیانیه پس از دیدار نخست‌وزیر هندوستان نارندرا مودی با مدیرعامل ان‌ویدیا در هفته گذشته صورت گرفت که درباره پتانسیل هند در توسعه هوش مصنوعی و نقش ان‌ویدیا در این زمینه گفتگو شد.

شرکت ان‌ویدیا بزرگترین تولیدکننده چیپ‌ست‌های هوش مصنوعی در جهان است و پیش از این نیز در هند حضور فعالی داشته است. ان‌ویدیا حدود ۳,۸۰۰ کارمند در چهار مرکز مهندسی خود در شهر‌های بنگالورو، گروگرام، حیدرآباد و پونه دارد.

منبع: سایبرنیوز