Gerdab.IR | گرداب

وعده‌ی فروش مدرک رسمی؛ ترفند جدید کلاهبرداران مجازی

وعده‌ی فروش مدرک رسمی؛ ترفند جدید کلاهبرداران مجازی
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری یک مرد که در فضای مجازی تحت ‏عنوان فروش مدرک رسمی قابل استعلام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. ‏

به گزارش گرداب، سرهنگ محمد رضا رضایی اظهار داشت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی و رسمی در فضای مجازی به پلیس فتا استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که شخصی ناشناس با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک رسمی قابل استعلام کرده و پس از دریافت مبالغ دو میلیارد ریال از مالباخته دیگر پاسخگوی تماس او نبوده است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در ادامه پس از انجام تحقیقات تکمیلی و به کارگیری اقدامات پلیسی ماموران موفق به شناسایی متهم این پرونده در یکی از استان‌های مرکزی کشور شدند که مشخص شد این متهم با نشان دادن یکسری مدرک که قبلا صادره کرده بود اعتماد مشتریان را جلب و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فریب تبلیغات فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را نخورید و در این خصوص از واریز هرگونه وجه به حساب دیگران خوداری کنید.

وی اظهار کرد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک جعلی می‌کنند و افرادی که این مدارک جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، مجرم بوده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنید.

منبع: سیتنا