Gerdab.IR | گرداب

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری بانک آمریکایی به فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹

کمک مالی بانک آمریکایی گلدمن شاس به مدیر عامل این شرکت این امکان را می‌دهد تا همچنان کنترل کامل فیس‌بوک را که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، در اختیار خود داشته باشد.

یک بانک آمریکایی برای رهایی فیس‌بوک از بحران اقتصادی اقدام به کمک مالی ۵۰۰ میلیون دلاری به این شبکه اجتماعی کرد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، بانک گلدمن شاس به تزریق ۵۰۰ میلیون دلار به سیستم مالی شرکت فیس‌بوک اقدام کرد تا بتواند بر مشکلات مالی خود که این شرکت را تا آستانه عرضه سهام خود در بازار بورس پیش برده بود تا مدتی به تعویق بیاندازد.

کمک مالی این بانک آمریکایی به مدیر عامل این شرکت این امکان را می‌دهد تا همچنان کنترل کامل فیس‌بوک را که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، در اختیار خود داشته باشد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: «هزینه‌های فیس‌بوک تنها از طریق درج تبلیغات در سایت تامین می‌شود که این مسئله این شرکت را دچار مشکلات مالی جدی کرده است که البته این شرکت قصد دارد با توسل به استراتژی‌های مالی جدید در سال ۲۰۱۱ دو میلیارد دلار برای خود درآمد کسب کند.»

این در حالی است که چندی پیش روزنامه وال‌استریت از تغییرات گسترده از سوی مدیران فیس‌بوک گزارش داد و نوشت: «با ایجاد تغییرات یاد شده کاربران می‌توانند جزئیات بیشتری را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.»

در همین حال کاربران فیس‌بوک از این بابت نگران بوده و می‌گویند مشخص نیست هدف از اعمال این تغییرات که صرفاً جمع آوری اطلاعات گسترده‌تر از کاربران را هدف گرفته است، چیست. برخی از صاحب نظران هم می‌گویند فیس‌بوک پرونده سیاهی در زمینه سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران دارد و کاربران اینترنت نباید به این سایت اعتماد کرده و اطلاعات شخصی گسترده‌ای را در آن به اشتراک بگذارند.
 
منبع: فارس