Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه تولید کابل و تراشه برای دور زدن تحریم‌ها

سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه تولید کابل و تراشه برای دور زدن تحریم‌ها
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

مقامات روسیه ۲.۶ میلیارد روبل برای تولید کابل و تراشه اختصاص داده‌اند. به دلیل تحریم‌ها این محصولات به روسیه فروخته نمی‌شود.

به گزارش گرداب، وزارت صنعت و تجارت روسیه ۲.۶ میلیارد روبل برای توسعه فناوری در روسیه جهت تولید لوازم الکترونیکی و کابل‌های مختلف از جمله در حوزه مخابرات اختصاص داده است. اهمیت این مسئله به دلیل توقف عرضه بعضی از این محصولات به روسیه و عدم توان تولید در این کشور در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری CNews وزارت صنعت و تجارت روسیه به دنبال پیمانکارانی است که در کار‌های تحقیق و توسعه فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک فعالیت کنند. این وزارتخانه اجرای مناقصه‌هایی مربوط به تولید مواد کابلی را نیز در دست اقدام دارد. روسیه به دنبال شرکت‌هایی است که ترکیبات مبتنی بر پلی اتر اترکتون ایجاد کند که به عنوان عایق کابل استفاده می‌شود.

ساخت ترکیبات پلیمری قابل اتصال و نسوز، مواد عایق آب و حرارت و ... از جمله نیازمندی‌های دیگر روسیه است.

این وزارتخانه همچنین واحد‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را به کار در این حوزه‌ها فراخوانده است و تولید تجهیزات الکترونیک را اولویت اول خود قرار داده است. به دلیل تحریم‌هایی که پس از فوریه ۲۰۲۲ علیه روسیه اعمال شد، این کشور برای خرید این‌گونه محصولات با مشکل روبرو شده است.