Gerdab.IR | گرداب

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کرد

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲

به خاطر نقض قوانین حریم شخصی در رابطه با پردازش داده‌های کودکان در اتحادیه اروپا، این پلتفرم شبکه اجتماعی جریمه شده است.

به گزارش گرداب، پلتفرم ویدیو‌های کوتاه تیک‌تاک که در بین نوجوانان بسیار محبوب است، از تاریخ ۳۱ ژولای ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر همان سال چندین قانون حریم شخصی اروپا را نقض کرده است. کمیسیونر حمایت از داده‌های ایرلند (DPC) در بیانیه‌ای این مسئله را اعلام کرده است.

این نخستین بار است که رگولاتوری ایرلند، پیشگام قانون‌گذاری حوزه فناوری در اتحادیه اروپا تیک‌تاک را جریمه کرده است. به دلیل این که دفاتر اکثر شرکت‌های فناوری در اروپا در ایرلند است، رگولاتور ایرلند پیشگام قانون‌گذاری اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

نماینده تیک‌تاک، اما با این تصمیم مخالفت کرده است و میزان جریمه را غیرمنصفانه خوانده است. او می‌گوید که اغلب نقد‌های وارد شده دیگر مسئله نیستند، زیرا قبل از این که رگولاتوری تحقیقات خود را آغاز کند، تیک‌تاک اقداماتی در این زمینه تعبیه کرده است و از سپتامبر ۲۰۲۱ دیگر این مشکلات وجود ندارد.

رگولاتور ایرلند معتقد است که تخلف تیک‌تاک این بوده است که در سال ۲۰۲۰ کاربران زیر ۱۶ سال به‌طور پیش‌فرض در معرض عموم قرار می‌گرفتند و تیک‌تاک تایید نمی‌کرد که آیا کاربر کودک

زیر ۱۶ سال است یا والدین او هستند که از قابلیت «اشتراک خانوادگی» استفاده می‌کنند.
تیک‌تاک از آغاز سال ۲۰۲۱ ابزار‌های نظارت والدین قوی‌تری اعمال کرده است و تنظیمات پیش‌فرض برای کاربران ثبت‌نام شده با سن پایین‌تر از ۱۶ سال را تغییر داده است.