Gerdab.IR | گرداب

فنلاند شیائومی را تحریم کرد

فنلاند شیائومی را تحریم کرد
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲

این شرکت چینی به خاطر تداوم فروش محصولاتش در روسیه، هدف تحریم‌هایی در فنلاند قرار گرفت.

به گزارش گرداب، اپراتور‌های مخابراتی فنلاند فروش تجهیزات شیائومی را به خاطر این که هنوز محصولات خود را در روسیه به فروش می‌رساند، متوقف کرده است. شیائومی در بازار تلفن همراه روسیه پیشتاز است.

سه اپراتور بزرگ فنلاند اقدام به وضع این تحریم علیه شیائومی کرده‌اند. هنوز خرده‌فروش‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر در این زمینه اقدامی نکرده‌اند. سایر شرکت‌های چینی فعال در بازار روسیه نیز تا بدین‌جا هدف تحریم‌هایی در فنلاند قرار نگرفته‌اند.

فروش تلفن‌های هوشمند شیائومی در فنلاند به خاطر تداوم فعالیت‌های این شرکت چینی در بازار روسیه، ممنوع شده است. به گفته نظریه‌های توطئه غربی، شیائومی تجهیزات فناوری خود را به روسیه ارسال می‌کند و می‌خواهد از این طریق به اروپا ضربه بزند. شیائومی حاضر به تبعیت از تحریم‌های ضد روسی نشده است و به دلیل استقرار در کشور چین از نظر حقوقی نیز موظف به تبعیت از تحریم‌های اتحادیه اروپا نیست.

اپراتور‌های DNA، Elisa و Telia بزرگترین اپراتور‌های مخابراتی فنلاند، اعلام کردند که شیائومی را تحریم خواهند کرد. شرکت DNA شدیدترین و تندترین رویکرد را نسبت به تداوم تجارت شیائومی در روسیه داشته است و در اقدامی نمایشی بلافاصله تمام محصولات این برند چینی را از پنجره به پایین پرت کرده است و قرارداد‌های آتی لغو شده است.

دو اپراتور دیگر حاضر به انجام چنین اقدامات رادیکالی نبودند و فقط اعلام کردند دیگر از شیائومی خرید نخواهند کرد. این اپراتور‌های مخابراتی بزرگترین فروشگاه‌های تلفن همراه در این کشور اسکاندیناویایی را در اختیار دارند.