پرداخت خسارت مالی مشتریان توسط مایکروسافت

پرداخت خسارت مالی مشتریان توسط مایکروسافت
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲

مایکروسافت اعلام کرد اگر مشتریانی که از محصولات هوش مصنوعی آن استفاده می‌کنند با شکایت‌های نقض قانون کپی رایت از سوی شرکت‌های طرف ثالث روبرو شوند، هزینه‌های حقوقی آن‌ها را تقبل می‌کند.

به گزارش گرداب، این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد این اقدام محافظتی را تا زمانی برای مشتریانش فراهم می‌کند که از دستورالعمل‌ها و فیلتر‌های مخصوص محتوا که در محصولات تعبیه شده، پیروی کنند.

دستورالعمل‌ها و فیلتر‌های مذکور برای جلوگیری از تولید محتوای ناقض قانون کپی رایت در محصولات هوش مصنوعی به کار رفته است.

با این وجود اقدام مذکور تحت شرایطی اجرا می‌شود، زیرا شرکت آمریکایی نمی‌خواهد از فناوری آن برای مقاصد مخرب استفاده شود. کاربران باید ازفیلتر‌های محتوا و دیگر سیستم‌های ایمنی استفاده کنند که مایکروسافت در محصولاتش فراهم کرده و نباید محتوای ناقض قوانین تولید کنند. به عنوان مثال افراد نباید داده‌هایی که مجوز استفاده از آن‌ها را ندارند، به کار گیرند.

مایکروسافت می‌خواهد به مشتریانش اطمینان دهد سرویس‌ها و خروجی که تولید می‌کنند، هیچ نگرانی حقوقی در بر ندارد. این شرکت قبلا اعلام کرده بود اگر افراد با شکایات مبتنی بر کپی رایت روبرو شوند، مسئولیت ریسک‌های حقوقی احتمالی را تقبل می‌کند.

این شرکت در ادامه توضیح داده اگر یک طرف ثالث از مشتریان تجاری اش شکایت کند و مشتری مجبور شود مبلغی را در نتیجه رای نامساعد دادگاه یا برای تسویه بپردازد، شرکت آمریکایی آن را تقبل می‌کند.

مایکروسافت یکی از شرکت‌های اصلی توسعه دهنده هوش مصنوعی مولد است که در شرکت اوپن‌ای آی، سازنده چت بات چت جی پی تی نیز سرمایه گذاری کرده است.