Gerdab.IR | گرداب

تلاش اوکراین از طریق واتساپ برای نفوذ به ارتش روسیه

تلاش اوکراین از طریق واتساپ برای نفوذ به ارتش روسیه
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲

سرویس ویژه اوکراین از طریق پیامرسان واتساپ به دنبال خریدن نیرو‌های مسلح روسی هستند.

به گزارش گرداب، یک افسر نظامی روسیه به خبرگزاری ریانوستی گفته است که سرویس ویژه اوکراین از طریق پیامرسان واتساپ به دنبال نفوذ به ارتش روسیه است. او می‌گوید که نمایندگانی از سوی اوکراین با او تماس گرفتند و خود را به عنوان آشنایان یک دوست معرفی کردند. او نیز از آنجا که حاضر به کمک به افراد نظامی است، با شروع به صحبت کرده است.

در طی گفتگو، افسر روسی متوجه می‌شود که طرف مقابل در حال متقاعدسازی او برای انجام یک جنایت است و بلافاصله به فرماندهان خود پیام می‌دهد. پس از این گفتگو تحت نظارت سرویس‌های ویژه روسی برای مدت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

این افسر می‌گوید: «ما همچنین با آن‌ها از طریق واتساپ ارتباط برقرار کردیم و آن‌ها در ازای پاداش مالی از من خواستند که داده برایشان فراهم کنم، مکان تجهیزات، نیروها، پرسنل نظامی، فرماندهی و برج‌های نگهبانی را برای آن‌ها افشا کنم». او همچنین اضافه کرده است که اوکراینی‌ها به او وعده داده بودند که در ازای افشای اطلاعات به واحدی که او در آن است حمله نظامی نخواهند کرد.

گزینه دیگری که به او پیشنهاد داده شده است این بود دوست یا نفر سومی را به نمایندگی از او تحت محافظت ناظران خارجی در کشوری ثالث منتقل می‌کنند.

وقتی که اوکراینی‌ها متوجه می‌شوند که نقشه آن‌ها عملی نمی‌شود، آن‌ها شروع به روش‌های فشار روانی کردند و از درخواست‌های دوستانه گرفته تا تهدید‌های مکرر، اما هیچ‌کدام موفق نبود.