Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری سایبری با عنوان فروش وسایل دست دوم

کلاهبرداری سایبری با عنوان فروش وسایل دست دوم
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که با ایجاد آگهی در اپلیکیشن دیوار با عنوان فروش وسایل خانگی دست دوم و دریافت بیعانه از شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌نمود، خبر داد‎.

به گزارش گرداب، سرهنگ بهمنی، اظهار داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با عنوان وسایل دسته دوم، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در آگهی اپلیکیشن دیوار قصد خرید یخچال دست دوم داشتم و پس از برقراری ارتباط با فرد آگهی دهنده صفحه، مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم که وی ارتباط خود را قطع کرده و جوابگو نمی‌باشد و درخواست رسیدگی به موضوع را دارم.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کارشناسان پلیس فتا با پیگیری موضوع موفق به شناسایی فرد آگهی دهنده و عودت وجه به حساب شاکی شدند.

سرهنگ بهمنی به شهروندان توصیه کرد: بر اساس هشدار‌های ارائه شده در اپلیکیشن دیوار هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و در خرید‌های آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و حتما از گزینه پرداخت درب منزل استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

منبع: سیتنا