Gerdab.IR | گرداب

حذف صفحات حامی فلسطین از اینستاگرام

حذف صفحات حامی فلسطین از اینستاگرام
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲

با وجود همه محدودیت‌ها و سانسور‌ها مدافعان حقیقت و فلسطین به فعالیت‌های خود در این پلتفرم ادامه می‌دهند.

به گزارش گرداب، صفحه برجسته و چندزبانه «Eye On Palestine» به‌طور ناگهانی مسدود شد و باعث شد که کاربران و دنبال‌کنندگان آن بهت‌زده شوند. این مسدودیت باعث موجی از خشم و اعتراض به فعالیت‌های محدودکننده شبکه‌های اجتماعی غربی و سانسور آن‌ها شد. سانسور مطالب در حمایت از فلسطین در زمانی که در غزه یک نسل‌کشی اتفاق می‌افتاد، اتفاق عجیبی است که کنون در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم.

جکسون هینکل، شخصیت رسانه‌ای آمریکایی که مدافع فلسطین است با اشاره به این مسدودیت برجسته ابراز تاسف کرد و آن را با مسدود کردن اخبار روسی در ابتدای جنگ اوکراین مقایسه کرد. کاربری دیگر نیز بر گسترش فعالیت‌های این حساب تاکید کرد که بیش از ۶ میلیون دنبال‌کننده داشت و اعلام کرد که حذف آن از ترس انتشار حقیقت بوده است.

کاربر دیگری نیز با در نظر گرفتن بحران کنونی تاکید کرد که اینستاگرام هر دو حساب این گروه حامی فلسطین را حذف کرده است که به‌طور موثر سوابق این صفحات را نیز حذف کند.
اینستاگرام به خاطر اقدامات مشابه علیه سایر حساب‌ها و مطالبی که از فلسطین حمایت کردند، بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. حساب انگلیسی المیادین نیز برای مدتی در اینستاگرام مسدود شد.

هیچ دلیلی برای این مسدودی اعلام نشد و هیچ هشداری نیز از قبل داده نشده بود. این نخستین باری نیست که شرکت متا چنین اقداماتی انجام داده است و آن‌ها قبلاً نیز بار‌ها حساب‌های طرفداران فلسطین را مسدود می‌کرد.

علاوه بر این صفحات، خبرگزاری بین‌المللی Red Stream نیز بر روی اینستاگرام مسدود شد. وب‌سایت خبری Mondoweiss که اخبار و تحلیل‌هایی ارائه می‌دهد اعلام کرده که حساب اینستاگرام آن به‌طور کامل مسدود شده است. دلیل ارائه شده صرف پوشش وقایع فلسطین بوده است.