Gerdab.IR | گرداب

بدافزار بی‌بی بلای جان صهیونیست‌ها

بدافزار بی‌بی بلای جان صهیونیست‌ها
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

محققان امنیت سایبری غربی از وجود بدافزار پاک‌کننده اطلاعات که شرکت‌های فناوری اطلاعات رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، خبر دادند.

به گزارش گرداب، محققان امنیت سایبری از وجود بدافزاری در ویندوز که پاک‌کننده اطلاعات است و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، اطلاع دادند. پیش از این بدفزار پاک‌کننده اطلاعات مشابهی در سیستم عامل لینوکس قرار داشت. این بدافزار BiBi ویندوز نام گرفته است. بدافزار BiBi لینوکس ماه گذشته در زمان آغاز جنگ رژیم اشغالگر قدس با مردم فلسطین، توسط یک گروه هکری طرفدار فلسطین ایجاد شده بود.

شرکت کانادایی بلک‌بری که فعالیت این بدافزار را رصد کرده در بیانیه خود می‌گوید: «با بررسی اطلاعات به دست آمده در ویندوز تایید می‌شود که هکر‌هایی که این بدافزار پاک‌کننده را ساختند به تولید بدافزار و گسترش آن ادامه می‌دهند تا به سرور‌های برنامه و ماشین‌های کاربران نهایی نفوذ کنند».

یک شرکت امنیت سایبری اسلواکیایی نیز در گزارش خود اعلام کرد در حال ردیابی عامل اجراکننده بدافزار با نام BiBiGun است و تاکید کرد که نسخه ویندوز این بدافزار به‌گونه‌ای طراحی شده که در درایو ویندوز با داده‌های کش ویندوز جا بگیرد.

پیش از این شرکت‌های غربی اعلام کرده بودند که بدافزار BiBi بخشی از کمپین وسیع‌تری است که حملات هدفمندی علیه رژیم اشغالگر اجرا می‌کنند و به دنبال اختلال در فرایند روزمره صهیونیست‌هاست.

شرکت بلک‌بری اعلام کرده که میان شیوه‌های گروه هکری کارما و گروه هکری دیگر با نام «عصای موسی» با این بدافزار همپوشانی و شباهت یافته است.

این شرکت با هشدار به بخش اطلاعات فناوری رژیم صهیونیستی و بخش‌های دولتی رژیم اشغالگر از آن‌ها خواسته تا مراقب این بدافزار خطرناک باشند.