Gerdab.IR | گرداب

تلاش سازنده پگاسوس برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا

تلاش سازنده پگاسوس برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲

این شرکت باج‌افزاری رژیم صهیونیستی در حال لابی‌گری برای دیداری فوری با بلینکن است.

به گزارش گرداب، شرکت صهیونیستی NSO از سال ۲۰۲۱ به دنبال افشای عملکرد جاسوس‌افزار پگاسوس در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است. این ابزار به دلیل نقض آشکار حریم شخصی کاربران و استفاده برای جاسوسی و نظارت غیرقانونی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

تلاش سازنده پگاسوس برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا

 

حال با افزایش درگیری‌ها در جنگ میان اسرائیل و فلسطین، سران این شرکت به دنبال لابی‌گری از طریق وزارت امور خارجه آمریکا هستند تا از فهرست سیاه بیرون بیایند.

به گزارش خبرگزاری اینترسپت، شرکت NSO با تاکید بر تهدید‌های کنونی گروه مقاومت اسلامی حماس و وضعیت بغرنج اطلاعاتی صهیونیست‌ها می‌خواهد آمریکایی‌ها را نسبت به خارج کردن این شرکت از فهرست سیاه متقاعد سازد.

بدافزار پگاسوس ابزاری مدرن برای جاسوسی بود. حالا سازنده آن از طریق ایمیل درخواست کرده که دیداری فوری با وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقامات مرتبط داشته باشد.

تیموتی دیکنسون (Timothy Dickinson) یکی از شرکای موسسه حقوقی پال هاستینگ (Paul Hastings) مستقر در لوس آنجلس در نامه‌ای از طرف این شرکت صهیونیستی به مقامات آمریکایی این چنین نوشته است:
«من از طرف شرکت NSO Group می‌نویسم تا درخواست کنم فرصت یک دیدار فوری با وزیر بلینکن و مقامات وزارت امورخارجه در زمینه اهمیت فناوری اطلاعات سایبری در زمینه خطرات امنیتی حیاتی که توسط حملات حماس و پیامد‌های آن صحبت شود».

در دو سال اخیر شرکت NSO و صنعت جاسوس‌افزاری صهیونیست‌ها به خاطر نقش داشتن پگاسوس در نقض آشکار حقوق بشر رسوا شده است.

در نوامبر ۲۰۲۱ وزارت اقتصاد آمریکا این شرکت را به خاطر جاسوسی از انسان‌ها در فهرست سیاه قرار داد و کمتر از یک ماه پس از این تصمیم آشکار شد که از جاسوس‌افزار پگاسوس برای جاسوسی از دیپلمات‌های آمریکایی نیز استفاده شده است.

قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه آمریکا باعث شده که بسیاری از مشتریان خود را که معمولا نهاد‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و نیرو‌های پلیس آمریکا بودند، از دست بدهد. این شرکت سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون دلار خرج لابی‌گری در آمریکا کرد و به خصوص حزب جمهوری‌خواه را هدف قرار داد.