Gerdab.IR | گرداب

تشکر صهیونیست‌ها از اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای بالاترین میزان همکاری

تشکر صهیونیست‌ها از اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای بالاترین میزان همکاری
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

دیوید سارانگا رئیس بخش مدیریت رسانه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی از پلتفرم‌های غربی تشکر کرد و گفت توانستیم ۲۵۰۰ محتوای صوتی و تصویری را با کمک آن‌ها به نزد بیش از ۱ میلیارد انگلیسی‌زبان برسانیم.

به گزارش گرداب، دیوید سارانگا مدیر بخش مدیریت رسانه‌های اجتماعی و اداره دیپلماسی دیجیتال رژیم صهیونیستی معتقد است که کمپین انتشار پیام‌های گروه‌های سایبری اسرائیل موفق بوده است.

پنجمین هفته از نبرد میان فلسطین و اسرائیل در حالی ادامه پیدا می‌کند که رژیم صهیونیستی برای بهبود آبروی از دست رفته خود در بین افکار عمومی جهان اقدام به ایجاد کمپین‌های رسانه‌ای گسترده کرده است.

در این نبرد اینترنت نیز نقش مهمی ایفا کرد و از حملات سایبری گرفته تا جنگ رسانه‌ای و تلاش برای کنترل افکار عمومی نقش همگی به عنوان عناصری جنگی استفاده شد. رسانه‌ها و پلتفرم‌های غربی با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های کنترل روایت تلاش کردند تا روایت خود را از نبرد بر مردم دنیا غالب کنند. انتشار گسترده تصاویر جعلی، اخبار گمراه‌کننده نیز از جمله ویژگی‌های دیگر این جنگ بود.

به‌طور مثال از همان ابتدای جنگ رسانه‌های صهیونیستی خبر دروغ سر بریده شدن ۴۰ نوزاد صهیونیستی به دست حماس را منتشر کردند و افراد زیادی از جمله رئیس‌جمهور آمریکا برای آن گریه‌وزاری کردند؛ خبری که بعد‌ها تمام رسانه‌ها و حتی کاخ سفید به دروغ بودن آن اعتراف کرد.

اما در حالی که رسانه‌های اندکی هستند که اخبار غزه و مردم مظلوم آن را منتشر کنند و اغلب خبرنگار‌های مستقل و یا خود فلسطینی‌های در محاصره، وظیفه انتشار اخبار غزه و توصیف فجایع اسرائیل را عهده‌دار شده‌اند، رژیم صهیونیستی توانسته است حضوری انحصارگرایانه در شبکه‌های اجتماعی غربی داشته باشد.

وظیفه مدیریت کمپین صهیونیست‌ها در این شبکه‌های اجتماعی را اداره دیجیتال وزارت امورخارجه این رژیم به عهده دارد، اداره‌ای که توسط دیوید سارنگا مدیریت می‌شود. او دیپلمات سابق صهیونیست است که در زمینه تصویر اسرائیل در سراسر دنیا و ارتباطات اینترنتی فعالیت کرده است. او از آگوست ۲۰۲۲ مدیر این اداره شده و در دسامبر نیز در یک مصاحبه گفت که وقتی مسئله خصومت با حماس پیش بیاید «مهم‌ترین چیز این است که پیام اسرائیلی‌ها را زودتر از پیام فلسطینی‌ها به گوش مردم برسانیم».

او در گفتگو با نشریه رولینگ استون ضمن شرح وقایع و ماجرا‌های این گروه اعلام کرده که با کمک شبکه‌های اجتماعی غربی (توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب) توانستند بیشترین میزان ممکن بازدید را دریافت کنند و پیام خود را به جامعه کاربران انگلیسی‌زبان برسانند. او از بالاترین میزان همکاری این پلتفرم‌ها تشکر کرده است.

منبع: رولینگ استون