Gerdab.IR | گرداب

مرورگر‌های اینترنت بسیار بیشتر از آنچه می‌گویند داده‌های ما را جمع‌آوری می‌کنند

مرورگر‌های اینترنت بسیار بیشتر از آنچه می‌گویند داده‌های ما را جمع‌آوری می‌کنند
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲

برطبق یافته‌های یک گزارش جدید، داده‌های مرورگر‌ها در اینترنت جمع‌آوری شده و با جزئیات وسیع به فروش می‌رود و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می‌کردیم. این مسئله باعث افزایش احتمال این شده است که هویت افراد را بتوان از اطلاعات به اصطلاح ناشناس مرورگر بیرون کشید.

به گزارش گرداب، دلال‌ها و واسطه‌های داده با تقسیم به خصائص و ویژگی‌هایی مانند حوزه حرفه‌ای، علایق و ... که از سابقه مرورگری کاربران به دست آورده‌اند، سالهاست که کاربران را تقسیم‌بندی کرده‌اند.

اطلاعات ناشناس از سوی دلال‌های داده به ارائه‌دهندگان تبلیغات ارائه می‌شود تا بتوانند در مقوله‌ها و ویژگی‌های مشخص، برای افراد تبلیغات هدفمند یا حتی شخصی‌سازی‌شده ارائه کنند. بنری تبلیغاتی که دقیقاً برای شخص شما ارائه شده است.

تحقیقات شورای آزادی‌های مدنی ایرلند که نهادی غیرانتفاعی است و روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که داده‌ها در بعضی بخش‌ها بسیار بیش از آن است که قبلا تصور میشد. پیش از این اطلاعاتی در دست نبود که حرفه‌های حساس و اثرگذار نیز هدف تبلیغات هدفمند قرار می‌گیرند و داده‌های آن‌ها به تبلیغ‌کنندگان فروخته می‌شود.

داده‌ها در این بخش برای هدف قرار دادن قاضی‌ها، مقامات اجرایی، پرسنل نظامی و تصمیم‌گیران مهم در زمینه امنیتی جمع‌آوری شده است.

منبع: فایننشال تایمز