Gerdab.IR | گرداب

انتشار نخستین راهبرد سایبری نیروی دریایی آمریکا

انتشار نخستین راهبرد سایبری نیروی دریایی آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲

این نیروی نظامی تلاش می‌کند به اقدامات خود در حوزه دیجیتال پس از سال‌ها مشکلات پرسنلی و آمادگی جهت‌دهی بدهد.

به گزارش گرداب، این راهبرد نسخه با جزئیات «چشم انداز موفقیت در فضای سایبری نیروی دریایی» است؛ این سند دو صفحه‌ای سال گذشته منتشر شد. انتظار می‌رفت که این این سند جدید در اوایل سال جاری رونمایی شود، اما تا زمانی که پنتاگون آخرین راهبرد سایبری خود را منتشر کند، به تعویق افتاد.

کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما بر تقویت تهاجم سایبری خود متمرکز هستیم، و همکاری با متحدان و شرکای خود را تقویت می‌کنیم».

این طرح که توسط مشاور سایبری نیروی دریایی و افسر ارشد اطلاعات شکل گرفته، دارای هفت محور متمایز است که بر تقویت موقعیت سایبری این سرویس متمرکز شده است.

حوزه‌های موجود در این سند عبارت‌اند از: زیرساخت‌های حیاتی ایمن و سیستم‌های تسلیحاتی، بهبود و حمایت از نیروی کار سایبری؛ انجام و تسهیل عملیات سایبری؛ دفاع از فناوری اطلاعات، داده‌ها و شبکه‌های سازمانی؛ همکاری برای ایمن سازی پایگاه صنعتی گسترده دفاعی؛ و تقویت همکاری و مشارکت در این حوزه.

کریس کلیری، مشاور اصلی سایبری این نیرو می‌گوید: «راهبرد ما تعهد ما به برتری جنگ در فضای سایبری را مجدداً در اولویت قرار می‌دهد».

کلیری در اوایل سال جاری در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که نیروی دریایی در زمینه امنیت سایبری از دیگر شاخه‌های خدمات مسلحانه عقب افتاده که این امر باعث شده که بخشی از بودجه خود را به دفاع دیجیتالی اختصاص دهد.
این مشاور سایبری نیروی دریایی پس از انتشار این سند از این سمت کناره‌گیری کرد و به فعالیت سه ساله خود پایان خواهد داد. جانشین او هنوز مشخص نشده است.

منبع: therecord