Gerdab.IR | گرداب

تاخیر ان‌ویدیا در تحویل تراشه‌های هوش مصنوعی به چین

تاخیر ان‌ویدیا در تحویل تراشه‌های هوش مصنوعی به چین
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲

راه‌اندازی تراشه‌های هوش مصنوعی جدید و قدرتمند ان‌ویدیا که با هدف دور زدن تحریم‌های صادراتی آمریکا به چین تولید شده به تعویق افتاده است.

به گزارش گرداب، شرکت ان‌ویدیا به مشتریان خود در چین اعلام کرد که راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های جدید هوش مصنوعی این شرکت که برای تبعیت از مقررات تجاری آمریکا تولید می‌شود و قرار است فقط به بازار چین صادر شود، به تاخیر افتاده است و تا سه ماهه نخست سال آینده خبری از راه‌اندازی خط تولید نخواهد بود.

تولید تراشه‌های H۲۰ که قدرتمندترین تراشه از بین سه تراشه مختص چین است، به تاخیر افتاده است. ان‌ویدیا با هدف تبعیت از محدودیت‌های صادراتی جدید آمریکا این تراشه‌ها را تولید می‌کند تا بتواند با این اقدام جایگاه خود را در بازار تراشه‌های چین حفظ کند. رقبای ان‌ویدیا در این زمینه شرکت‌هایی چینی همچون هوآوی هستند.

انتظار می‌رفت که شرکت ان‌ویدیا که در کالیفرنیا مستقر است، تا تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) از این تراشه‌های هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کرد. این سه تراشه جدید ان‌ویدیا، HGX H۲۰، L۲۰ PCLe و L۲ PCle در بازار چین نام دارند که نسخه به‌روزشده تراشه H۱۰۰، یکی از پیشرفته‌ترین تراشه‌های تابه‌حال ساخته‌شده هستند.

تحریم‌های آمریکا در زمینه صادرات تجهیزات فناوری پیشرفته به چین باعث شده که فرصت مناسبی برای رقبای ان‌ویدیا از جمله شرکت هواوی فراهم شود تا بسیاری از مزایده‌ها را در چین برنده شود.

اگر این مقررات نبود این قرارداد‌ها به ان‌ویدیا می‌رسید که واحد‌های پردازشگری گرافیکی‌اش بر بازار هوش مصنوعی تسلط دارد.
شرکت بایدو، غول اینترنتی چینی، در سال اخیر تراشه‌های هوش مصنوعی هواوی را سفارش داد.