Gerdab.IR | گرداب

حضور بیش از ۱۰۰ گروه هکری در درگیری صهیونیست‌ها با مردم فلسطین

حضور بیش از ۱۰۰ گروه هکری در درگیری صهیونیست‌ها با مردم فلسطین
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲

گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ گروه هکری به درگیری رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین پیوسته‌اند.

به گزارش گرداب، به دنبال عملیات طوفان‌الاقصی جنگ در فلسطین دوباره به صدر اخبار برگشت و مسئله اشغالگری رژیم صهیونیستی دوباره شعله‌ور شد. رژیم صهیونیستی در این روز‌ها مشغول نسل‌کشی و جنایات متعدد جنگی است و بسیاری از این جنایت‌ها در دنیای جدید سابقه ندارد.

«پایگاه رسانه‌ای گرداب جهت آگاهی و افزایش دانش مخاطبان خود به ترجمه و انتشار مطالبی در حوزه‌های مختلف فناوری اقدام می‌کند. انتشار مطالب به معنای تایید محتوای آن نیست».


در کنار این نسل‌کشی وحشتناک، فعالیت‌های هکر‌ها و گروه‌های باج‌افزاری که فعالانه نهاد‌های دولتی، تأسیسات ارتباطی و دیگر زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند، افزایش یافته است. بیش از ۱۰۰ گروه هکری به این درگیری اسرائیل و فلسطین پیوسته‌اند و خسارات جبران ناپذیری به بار آورده‌اند.

وب‌سایت cyberexpress در گزارشی حملات سایبری صورت‌گرفته در این جنگ را بررسی کرده است.

پس از سرکار آمدن مجدد بنیامین نتانیاهو در نوامبر ۲۰۲۲ و تشکیل کابینه ائتلافی با حضور سیاستمداران راست افراطی، خشونت‌ها تشدید شد.

این منجر به اقدامات نظامی مختلفی مانند تهاجمات به جنین در ژانویه، ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۳ و همچنین رویداد‌هایی مانند درگیری‌های الاقصی در سال ۲۰۲۳، درگیری‌های غزه-اسرائیل در مه ۲۰۲۳ و درگیری ۲۰۲۳ اسرائیل و حماس شد. این خشونت‌ها، منجر به بیشترین تلفات در درگیری‌ها از سال ۲۰۰۵ تاکنون شد.

جدول زمانی حملات سایبری اسرائیل و فلسطین

Cyber Av۳nger مدعی حمله سایبری به شبکه برق اسرائیل شد که نیروگاه‌های نوگا و دوراد را هدف قرارداد. شرکت CTI Group IB این موضوع را بررسی کرد و جزئیات غیرمنتظره‌ای را افشا نمود.

این اولین نقطه حمله بود که بعداً به جنگی گسترده بین هکر‌هایی تبدیل شد که طرفداری اسرائیل و فلسطین را می‌کردند. تنش‌ها در مرز غزه افزایش یافته و باعث افزایش فعالیت‌های هکتیویستی شده است. هشتگ‌هایی مانند #OpIsrael و #AlAqsaFlood در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند. تیم‌هایی مانند Team Insane PK، Garnesia Team و Garuda Security و برخی گروه‌های دیگر از فلسطین دفاع می‌کنند.

حماس حمله قابل توجهی به اسرائیل کرد که منجر به تشدید خشونت و تلفات گسترده شد. اسرائیل در پاسخ به حماس اعلام جنگ کرد. گروه‌های هکتیویست زیرساخت‌های حیاتی و نهاد‌های دولتی را هدف قرار می‌دهند.

مشارکت گروه‌های هکتیویست و باج‌افزار

سودان ناشناس (Anonymous Sudan) که با روسیه ارتباط دارد، از حماس حمایت می‌کند و حملاتی را علیه اسرائیل انجام می‌دهد. سیستم‌های هشدار اضطراری در اسرائیل دستکاری شده‌اند.

اکسپلویت‌ها در برنامه RedAlert آسیب‌پذیری‌ها را آشکار کرده و هشدار‌های موشکی را مختل می‌کنند. تیم اسرارآمیز بنگلادش به کمپین پیوسته و کمپین OpIsraelV۲ را علیه اسرائیل راه‌اندازی کرده است. متعاقباً، حملات غیروابسته ThreatSec به هر دو طرف بدون اعلام وابستگی حمله می‌کند و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهد. نیروی سایبری هند از هشتم اکتبر حملات سایبری علیه فلسطین را آغاز کرد.

در همین حال، هکر‌های روسی KillNet یک حمله سایبری به دولت، بانک‌ها و زیرساخت‌های شرکت‌های اسرائیلی انجام دادند. سایر گروه‌های هکری، کشور‌های حامی اسرائیل از جمله هند، فرانسه، ایالات متحده آمریکا و اوکراین را هدف قرار می‌دهند. به دنبال آن، چندین هکتیویست در حمایت از فلسطین متحد شدند و بر حملات سایبری علیه اسرائیل تمرکز دارند.

ادامه جنگ سایبری

گروه‌های هکر قدرتمند متعددی از جمله ارواح فلسطین که حملات گسترده‌ای را علیه وبسایت‌های اصلی اسرائیل از جمله گنبد آهنین و سایت‌های دولتی انجام داد، به درگیری پیوستند. به طور هم‌زمان، هکر‌های روسی از طریق گروه طرفدار روسیه KillMilk با لژیونی متشکل از ۱۰۰۰۰ عضو وارد میدان شدند. اسرائیل ۱۷۶ مورد حمله سایبری خطرناک را تجربه کرد، در حالی که فلسطین، هند و اندونزی با درجات مختلفی از فعالیت سایبری مواجه شدند.

درگیری سایبری اسرائیل و فلسطین در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در فعالیت‌های هکتیویستی بود که جنگ فیزیکی ویرانگر را تشدید کرد. این جدول زمانی یک نمای کلی از مبارزه دیجیتالی همراه با مناقشه را ارائه می‌دهد و پویایی پیچیده جنگ سایبری در چارچوب اسرائیل و فلسطین را روشن می‌سازد.