Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری فعالیت‌های بزرگترین اپراتور موبایل اوکراین را مختل کرد

حمله سایبری فعالیت‌های بزرگترین اپراتور موبایل اوکراین را مختل کرد
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲

Kyivstar بزرگترین ارائه‌کننده خدمات مخابراتی که بیش از ۲۵ میلیون مشتری موبایل و اینترنت خانگی دارد، از حمله‌ای سایبری آسیب دیده است.

به گزارش گرداب، این حمله سایبری خدمات موبایل و اینترنت را با اختلال روبرو کرده است.

وب‌سایت رسمی این اپراتور در دسترس نیست، اما این شرکت به مشتریان خود اعلام کرده است که صبح روز سه‌شنبه هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته است که باعث شده که مشکلات فنی به وجود بیاید و بر ارتباطات و دسترسی به اینترنت اختلال ایجاد شود. این اپراتور این اطلاعیه را بر روی شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است:
«صبح روز[سه‌شنبه] ما هدف یک حمله قدرتمند هکری قرار گرفتم که باعث اختلال فنی شد و در نتیجه آن خدمات ما به‌طور موقت در دسترس نیستند».

Kyivstar می‌گوید که آن‌ها این حادثه را به مجریان قانون و سایر خدمات دولتی گزارش کرده‌اند. SSU (سرویس امنیتی اوکراین) طبق ۸ ماده از قانون کیفری اوکراین، دادرسی کیفری را آغاز کرده و اعلام کرده که ماموران ویژه آن در تحقیقات شرکت دارند.

نت‎بلاکز تأیید کرد که خدمات اینترنتی Kyivstar در حال حاضر در دسترس نیست و از صبح امروز کاهش شدیدی در ترافیک نشان می‌دهد. بیانیه Kyivstar همچنین به مشترکین اطمینان می‌دهد که این حادثه امنیتی هیچ اطلاعات شخصی را در معرض خطر قرار نداده و همه مشترکین آسیب‌دیده که نمی‌توانند از خدمات اینترنتی استفاده کنند غرامت دریافت خواهند کرد.

با توجه به درگیری بین اوکراین و روسیه، این احتمال وجود دارد که هکر‌های روسی این حمله را سازماندهی کرده باشند، همانطور که در اعلامیه SSU و سخنرانی عمومی مدیر عامل Kyivstar این مسئله مطرح شده است. با این وجود، منبع دقیق حمله هنوز تایید نشده است.