Gerdab.IR | گرداب

احتمال حمله سایبری از آتش‌سوزی یا سرقت بیشتر است!

احتمال حمله سایبری از آتش‌سوزی یا سرقت بیشتر است!
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲

تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمال یک حادثه سایبری برای کسب‌وکار‌ها ۶۷ درصد بیشتر از سرقت فیزیکی و ۵ برابر بیشتر از آتش‌سوزی است.

به گزارش گرداب، در دنیای دیجیتال امروزی، کسب و کار‌ها به همان اندازه که در برابر آتش سوزی و سرقت آسیب‌پذیر هستند، در برابر حملات سایبری نیز آسیب‌پذیر هستند. تحقیقات جدید شرکت بیمه Aviva نشان می‌دهد که احتمال وقوع یک حادثه سایبری برای کسب‌وکار‌ها ۶۷ درصد بیشتر از یک سرقت فیزیکی و تقریباً پنج برابر بیشتر از احتمال آتش‌سوزی است.

طی این تحقیقات مشخص شده که حداقل یک پنجم از مشاغل انگلستان در سال گذشته قربانی یک حمله سایبری شده‌اند. تقریباً ۱۰ ٪ از مشاغل کوچک و ۳۵ ٪ مشاغل شرکت‌های بزرگ یک حادثه سایبری را در سال گذشته تجربه کردند.

۳۱ ٪ از کسب و کار‌ها در نتیجه حمله سایبری با اختلال در عملیات مواجه شدند و ۲۰ ٪ اذعان کردند که مطمئن نیستند در صورت وقوع این اتفاق چه کاری باید انجام دهند. به گفته این شرکت بیمه، این رقم اطمینان شامل بیش از یک چهارم (۲۷ ٪) مشاغل کوچک میرسد که به نظر آسیب پذیرترین قشر در برابر حملات سایبری هستند.

علاوه بر این، تحقیقات Aviva شکاف قابل توجهی را در پوشش بیمه سایبری، به ویژه در میان مشاغل کوچک نشان می‌دهد. تنها ۱۷ درصد آن‌ها دارای بیمه نامه سایبری هستند و ۱۷ درصد می‌گویند که از وجود بیمه سایبری بی‌اطلاع هستند.

استفان ریدلی، رئیس بخش سایبری آویوا، گفت: «اگرچه تحقیقات ما نشان می‌دهد که از هر سه کسب‌وکار (۳۱ درصد) یک کسب‌وکار سایبری را بزرگ‌ترین خطر برای کسب‌وکار خود می‌داند، اما نگران‌کننده است که ببینیم بسیاری از کسب‌وکار‌ها نمی‌دانند چگونه از خود در برابر این خطر محافظت کنند.

تهدید در حال ظهور بسیاری از کسب‌وکار‌ها پوشش سایبری ندارند، و آن‌ها را در معرض هزینه‌های بالا و پیش‌بینی‌نشده و اختلالات قابل‌توجه کسب‌وکار قرار می‌دهد که می‌تواند به ده‌ها هزار پوند برسد.»