Gerdab.IR | گرداب

هند به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی با کمک هوش مصنوعی

هند به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی با کمک هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲

این کشور آسیایی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۹ با کمک این فناوری جدید تولید ناخالص داخلی خود را افزایش دهد.

به گزارش گرداب، اقتصاد هند در بین کشور‌های مختلف بیشترین رشد اقتصادی را به خود اختصاصص داده است و رشد هوش مصنوعی می‌تواند باعث افزایش تولید خالص داخلی این کشور به میزان ۰.۹ الی ۱.۱ درصد در هر سال شود.

برطبق مطالعه صورت‌گرفته توسط موسسه EY با عنوان «ظرفیت هوش مصنوعی مولد برای شتاب دادن به تحول اقتصادی هندوستان» تخمین زده شده است که تاثیر مجموع هوش مصنوعی بر تولیدناخالص داخلی این کشور چیزی بین ۱.۲ تریلیون دلار تا ۱.۵ تریلیون دلار در طی هفت سال از ۲۰۲۳-۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹-۲۰۳۰ خواهد بود.

این بدین معنی است که تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال ۲۰۳۰ میزان ۷.۲ درصد رشد خواهد داشت. این تحقیق می‌گوید: «هند موضع بسیار قدرتمندی برای مهار ظرفیت‌های هوش مصنوعی مولد دارد».

هندوستان در حال حاضر پنجمین کشور بزرگ از حیث اقتصاد در دنیاست و برطبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول تا سال ۲۰۲۷ از آلمان و ژاپن جلو خواهد زد و در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. از نظر برابری قدرت خرید هندوستان همین الان نیز در جایگاه سوم قرار دارد.

انتظار می‌رود تقریباً ۶۹ درصد از بازار کلی کلی هوش مصنوعی مولد متعلق به خدمات تجاری (IT، حقوقی، برون‌سپاری مشاوره، اجاره و غیره)، خدمات مالی، حمل و نقل و تدارکات، آموزش، تجارت خرده فروشی و مراقبت‌های بهداشتی ناشی شود.

در این گزارش آمده است: «شرکت‌های هندی نسبت به پتانسیل کلی هوش مصنوعی خوش‌بین هستند، اما نیاز به آمادگی بهتر، هدایت تحول دیجیتال برای بقا در عصر داروینیسم دیجیتال را تأیید می‌کنند».

نظرسنجی EY از ۱۲۰۰ مدیر عامل از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق (۹۹ ٪) شرکت‌ها در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در این حوزه هستند. اکثر آن‌ها نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از دادن مزیت استراتژیک به رقبا را تشخیص می‌دهند.