Gerdab.IR | گرداب

گوگل به کوتاهی در مقابله با آزار جنسی در کره جنوبی متهم شد

گوگل به کوتاهی در مقابله با آزار جنسی در کره جنوبی متهم شد
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲

فعالان اجتماعی این کشور آسیای شرقی مدعی هستند که با وجود شکایات متعدد قربانیان آزار اینترنتی، گوگل محتوای آزار جنسی را از جستجو‌های خود حذف نکرده است.

به گزارش گرداب، سامانه گوگل در زمینه حذف محتوای جنسی خشونت‌آمیز بدون رضایت طرفین از جستجو‌های دارای نواقص عمده است. با وجود این که مدتهاست در کشور کره جنوبی زنان و دختران در زمینه آزار جنسی دیجیتال فعالیت‌هایی کرده‌اند و بیش از یکسال از نخستین کمپین آن‌ها می‌گذرد که دقیقاً بر مسئله حضور محتوای جنسی خشونت‌آمیز در جستجو‌های گوگل تاکید کردند، اما هنوز جستجوی گوگل در این زمینه مشکل دارد.

سازمان عفو بین‌الملل گزارش می‌دهد که قربانیان تلاش کردند که محتوای جنسی بدون رضایت را از صفحات اینترنتی پاک و نتایج جستجوی گوگل پاک کنند، اما فرایند درخواست حذف در گوگل را بسیار دشوار، غیرقابل فهم، ناکافی و بدون پاسخگویی یافتند.

در سال گذشته نیز عفوبین‌الملل فراخوانی برای درخواست از گوگل برای برطرف کردن نواقص خود به راه انداخت. این اتفاق پس از سال‌ها تلاش و لابی‌گری فعالان صورت گرفته بود.

مینگ یو‌ها (Ming Yu Hah) مدیر عفو بین‌الملل می‌گوید: «زنان و دختران در کره جنوبی که هدف آزار جنسی اینترنتی قرار گرفتند، هدف ساده‌ای دارند: محتوای آزاردهنده و خشونت‌آمیز از اینترنت حذف شود. اما گوگل همچنان این کار را دشوار می‌کند و به سامانه غیرکارکردی گزارش‌دهی خود چسبیده است».

او همچنین ادامه می‌دهد:
«گوگل زمان کافی برای درست کردن این مسئله یا حداقل بهتر کردن وضعیت آن داشت. اما پیشرفت کافی صورت نگرفته است. گوگل باید به سرعت اقدام کند تا جلوی آسیب وارد شدن به قربانیان آزار جنسی را بگیرد».

بسیاری از قربانیان سال‌ها تلاش کردند که تصاویر و ویدیو‌های خود را از جستجوی گوگل حذف کنند، اما سامانه پر عیب گوگل و سرعت پایین پاسخدهی باعث شده که تصاویر و ویدیو‌های آن‌ها همچنان در فضای مجازی باشد.