اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پستهای تبلیغاتی شفافیت بیشتری ارائه دهند.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانهای را تصویب کرده تا شفافیت درباره پستهایی که سلبریتیها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک میگذارند، افزایش یابد.
این قوانین در حالی تصویب شده که چندی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک اینفلوئنسر با حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام را به دلیل فقدان شفافیت درباره یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد.
AGCOM اعلام کرد قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا میشود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون فالوئر همکاری میکنند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید به طور شفاف و به شیوهای برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احتمالا با جریمهای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو میشود.
با توجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.
مقامات ایتالیا همچنین اعلام کردند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانهها احترام بگذارند. طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پستهای تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد.
اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به طور خاص اینفلوئنسر مذکور (فرانگی) را هدف نگرفته بود.
سال گذشته فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.