سازمان ناظر حفاظت از داده فرانسه یک زیرمجموعه لجستیک آمازون را به دلیل استفاده شرکت از سیستمهای نظارتی آزار دهنده کارگران، ۳۲میلیون یورو (۳۵ میلیون دلار) جریمه کرده است.
به گزارش گرداب، CNIL اعلام کرد زیرمجموعه لجستیک آمازون فرانسه سیستمی را به کار گرفته که اختلالات کاری را با چنان دقتی اندازه گیری میکرد که احتمالا کارگر ملزم میشدند تا هرگونه استراحت را توجیه کنند.
البته این سیستم به کارگران انبار آمازون تحمیل شده بود، زیرا به نظر میرسید فعالیت آنها همیشه نسبت به معیارهای آمازون کمتر بود. به گفته ناظر حفاظت از داده فرانسه این نرم افزار حفاظتی با استفاده از یک بارکد اسکنر الزامی که برای ترتیب فرایندها به کارگرفته میشد، هرگونه بیکاری کارگران را ردیابی میکرد.
این سیستم مدت زمان ایده آل برای اسکن بارکد را ردیابی میکرد و کارگران را به دلیل بازههای زمانی بیکاری حتی یک دقیقهای بازخواست میکرد. ناظر حفاظت از داده فرانسه با استناد به مقررات حفاظت از دادههای عمومی (GDPR) به عنوان مبنای حقوقی، اعلام کرد دقت این سیستم غیرقانونی است.
به همین دلیل پرونده آمازون به عنوان یک موضوع کارگری بررسی نشد بلکه به عنوان موضوعی در خصوص پردازش بیش از حد نظارت تحت تحقیق قرار گرفت. CNIL در بیانیهای نوشت: این سیستم پس از نصب به شدت مزاحم بود.
همچنین ناظر فرانسوی اشاره کرد آمازون از دادههای به دست آمده برای ارزیابی هفتگی عملکرد کارمندان استفاده میکرده است. علاوه بر آن شرکت آمازون دادههای به دست آمده از تمام کارمندان تمام وقت و موقت را نگهداری میکرده است.
آمازون در بیانیهای طولانی نسبت به جریمه واکنش نشان داده و نوشته است: ما به شدت با نتیجه گیری CNIL مخالفیم. این نتیجه نادرست است و احتمالا خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شویم.
شرکت آمریکایی در ادامه نوشته بود این تنها شرکت در صنعت لجستیک نیست که از سیستمهای مشابه در انبارها استفاده میکند.