Gerdab.IR | گرداب

رشد سه برابری سفارش‌های تجهیزات تراشه‌سازی

رشد سه برابری سفارش‌های تجهیزات تراشه‌سازی
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

طبق اعلام شرکت ASML ارزش سفارش‌ها در سه ماه آخر سال گذشته میلادی به ۹.۱۹ میلیارد یورو افزایش یافت.

به گزارش گرداب، ارزش سفارش‌ها برای خرید تجهیزات تراشه‌سازی از شرکت ASML Holding در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی نسبت به سه ماهه قبل از آن بیش از سه برابر شد، که نشان‌دهنده احیای صنعت نیمه‌رسانا است.

سفارشات ASML در سه ماهه آخر سال به رکورد ۹.۱۹ میلیارد یورو از ۲.۶ میلیارد یورو در دوره جولای تا سپتامبر افزایش یافت. این افزایش به دلیل تقاضا برای پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیتوگرافی این شرکت رخ داده است.

شرکت ASML تنها شرکتی است که توان ساخت تجهیزات لازم برای تولید پیچیده‌ترین نیمه‌رسانا‌ها را دارد. تقاضا برای محصولات این شرکت نشان‌دهنده سلامت صنعت نیمه‌رسانا است.

تولیدکنندگان تراشه‌ها تا حد زیادی نسبت به رشد بخش خود پس از رکودی که به دوران همه‌گیری کووید-۱۹ برمی‌گردد، خوش‌بین هستند. شرکت TSMC هفته گذشته رشد قوی درآمد خود را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است.

همچنین ASML از تقاضای بالای چینی‌ها در سال گذشته خبر داد. تراشه‌سازان در چین تلاش کردند تا قبل از اعمال قوانین صادراتی جدید هلند که با هدف کاهش دسترسی چینی‌ها به دستگاه‌های لیتوگرافی پیشرفته بود خرید‌ها را انجام دهند.

چین ۳۹ درصد از فروش ASML در سه ماه آخر سال را تشکیل داد. این در حالی است که در ماه‌های ژانویه تا مارس، تنها ۸ ٪ از فروش به چین تعلق داشت.
 
منبع: بلومبرگ