Gerdab.IR | گرداب

ادعای حمله هکر‌های اوکراینی به شرکت فناوری اطلاعات روسیه

ادعای حمله هکر‌های اوکراینی به شرکت فناوری اطلاعات روسیه
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲

آژانس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی حمله سایبری به شرکت فناوری اطلاعات ارائه دهنده خدمات به صنایع دفاعی روسیه است.

به گزاش گرداب، آژانس اطلاعات نظامی اوکراین (HUR) در ۲۷ ژانویه سال جاری مدعی حمله سایبری علیه شرکت مشاوره «IPL» شد که به صنایع سنگین و مجتمع صنعتی نظامی روسیه خدمات ارائه می‌دهد. به گفته کارشناسان، عملیات متخصصان سایبری آژانس، زیرساخت کلی فناوری اطلاعات این شرکت را به عنوان یکی از مدرن‌ترین شرکت‌ها در روسیه، نابود کرد.

حملات سایبری به ابزاری رایج تبدیل شده که هر ۲ طرف جنگ روسیه و اوکراین از آن استفاده می‌کنند. در یکی از ویرانگرترین حملات، هکر‌های روسی ارائه دهنده مخابرات اوکراین موسوم به «Kyivstar» را هدف قرار دادند که باعث قطع ارتباط در سراسر کشور در دسامبر گذشته شد.

آژانس اطلاعات نظامی اوکراین ادعا کرد که متخصصان سایبری اوکراینی پس از نفوذ به شبکه داخلی IPL Consulting، بیش از ۶۰ ترابایت داده را حذف و ده‌ها سرور و پایگاه داده را نابود کردند. هزینه کامل خسارت در حال حاضر در حال تعیین است.

سازمان اطلاعات ارتش اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «در شرایط تحریم‌های مستمر علیه روسیه، خسارات وارده به دشمن بسیار دردناک است.»

بنابر ادعای آژانس اوکراینی، IPL Consulting سیستم‌های فناوری اطلاعات را برای شرکت‌های روسی، فعال در زمینه طراحی و تولید قطعات خودرو و هوانوردی، مهندسی سنگین و دفاع، اجرا می‌کند.

این آژانس گفت: «ده‌ها شرکت روسی که در بخش دفاع روسیه کار می‌کنند آسیب خواهند دید.»

IPL Consulting هیچ اشاره‌ای به حمله سایبری گزارش شده در وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی خود نکرد. چندی پیش نیز اطلاعات نظامی اوکراین از حمله سایبری به مرکز تحقیقات هواشناسی فضایی خاور دور روسیه «Planeta» در خاباروفسک خبر داد.