Gerdab.IR | گرداب

رهبر معظم انقلاب: نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی، نمونه‌ای از اقتدار علمی کشور است

رهبر معظم انقلاب: نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی، نمونه‌ای از اقتدار علمی کشور است
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور درباره بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل فرمودند: نمایشگاهی که ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود، تصور می‌کنم که می‌توانیم این نمایشگاه را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح و بعد از ظهر دیروز (دوشنبه ۹ بهمن ماه) به مدت چهار ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل در محل حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

در این نمایشگاه با محوریت شرکت‌های دانش بنیان و زنجیره تامین تولید برپا شده بود، شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «صنایع غذایی و کشاورزی»، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی» آخرین دستاورد‌ها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.

شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات مربوط به زیرساخت آن و هم‌چنین شرکت‌های مرتبط با ساخت ماهواره از جمله بخش‌های نمایشگاه بودند.

بنابه گزارش رسیده، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تنی چند از معاونان این وزارتخانه و فعالان و شرکت‌های بخش خصوصی که در این بازدید حضور داشتند، گزارشاتی را از اقدامات و دستاورد‌های این حوزه ارایه کردند و در مورد هر بخش توضیح دادند.

رهبر معظم انقلاب امروز (شنبه ۱۰ بهمن ماه) در حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور درباره بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل فرمودند: نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود. تصور می‌کنم که می‌توانیم این نمایشگاه دیروز را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.

ایشان ادامه دادند: آن حقیقتی که به طور روشن انسان آن را مشاهده می‌کند، این است که بنگاه‌های بخش خصوصی تولیدی کشور ما رشد چشمگیری داشتند. مهم‌ترین وظیفه دولت، بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است.