Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به ابزار محبوب AnyDesk

حمله سایبری به ابزار محبوب AnyDesk
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

شرکت سازنده این ابزار از بازنشانی تمام رمز‌های عبور مشتریان خود خبر داد.

به گزارش گرداب، ارائه‌دهنده نرم‌افزار کنترل از راه دور دسکتاپ AnyDesk در روز‌های گذشته تأیید کرد که یک حمله سایبری توسط هکر‌ها اجازه دسترسی به سیستم‌های تولیدشده این شرکت را به آن‌ها داده و شرکت را تقریباً یک هفته در حالت قرنطینه قرار می‌دهد.

نرم‌افزار AnyDesk توسط میلیون‌ها متخصص فناوری اطلاعات برای اتصال سریع و از راه دور به دستگاه‌های مشتریان خود، اغلب برای کمک به مشکلات فنی، استفاده می‌شود. این شرکت در وب‌سایت خود ادعا می‌کند که بیش از ۱۷۰ هزار مشتری از جمله ال‌جی و سامسونگ دارد.

این نرم‌افزار همچنین ابزاری محبوب در میان تهدیدکنندگان فضای مجازی است و مدت‌هاست که از این نرم‌افزار برای به دست آوردن و حفظ دسترسی به رایانه و داده‌های قربانی استفاده می‌کنند.
انی‌دسک مشخص نکرد که این آسیب از طریق چه نوع حمله سایبری وارد شده است.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا (CISA) در ژانویه اعلام کرد که هکر‌ها با استفاده از نرم‌افزار‌های قانونی کنترل دسکتاپ از راه دور، از جمله AnyDesk، آژانس‌های فدرال را به خطر انداخته‌اند.

شرکت AnyDesk گفت که به عنوان بخشی از فرآیند پاسخ‌دهی به حادثه، این شرکت تمام گواهی‌های مربوط به امنیت را باطل کرده است، در صورت لزوم سیستم‌ها را اصلاح یا جایگزین کرده و همه رمز‌های عبور پورتال وب مشتریان AnyDesk را باطل کرده است.

منبع: TechCrunch