متا کلاهبرداری آنلاین را جدی نمی‌گیرد

متا کلاهبرداری آنلاین را جدی نمی‌گیرد
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

نمایندگان پارلمان انگلیس متا را متهم کرده اند که مشکل کلاهبرداری آنلاین در پلتفرم هایش را جدی نگرفته است.

به گزارش گرداب، پس از آنکه نمایندگان صنعت بانکداری اعلام کردند بیشترین کلاهبرداری‌هایی که مشاهده می‌کنند از پلتفرم‌های متا آغاز شده، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام تحت تحقیق دقیق کمیته منتخب امور داخلی انگلیس (Home Affairs Select Committee) قرار گرفته است.

پل دیویس مدیر جلوگیری از جرایم مالی در TBS در این باره به کمیته مذکور گفت: فیس بوک مکان اصلی شروع کلاهبرداری‌ها است. طرح‌های مجرمانه جعل هویت و سرمایه گذاری جعلی از شایع‌ترین انواع کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. او در این باره گفت: در خصوص کلاهبرداری‌های گفته شده، که به عقیده من موارد اصلی هستند، حدود ۸۰ درصد آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شوند. البته صادقانه، وقتی می‌گویم شبکه اجتماعی، باید بگویم که بیشتر این کلاهبرداری‌ها از کانال‌هایی آغاز می‌شوند که به یک شرکت خاص یعنی متا تعلق دارند. فیس بوک هیچ کانال پرداختی ندارد.

در مقابل فیلیپ میلتون مدیر سیاست گذاری عمومی در بخش کلاهبرداری در شرکت متا به کمیته گفت: این شرکت با چنین چالشی بسیار جدی برخورد می‌کند.

او در ادامه افزود: ما از سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ میلیارد دلار درباره حفظ ایمنی و امنیت هزینه کردیم و این روند کند نشده است. ما فقط در سال گذشته ۵ میلیارد دلار صرف این چالش کردیم. هم اکنون ۴۰ هزار نفر درسراسر شرکت برای حفظ ایمنی و امنیت فعالیت می‌کنند که نیمی از این افراد به طور مستقیم محتوا را بررسی می‌کنند؛ بنابراین ما سرمایه گذاری قابل توجهی برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری می‌کنیم.

از سوی دیگر تیم لاتون یکی از اعضای کمیته و نماینده پارلمان عضو حزب محافظه کار گفت: ۵ میلیارد دلاری که متا مدعی است سال گذشته صرف ایمنی و امنیت شده معادل کمتر از ۴ درصد درآمد سالانه شرکت بوده و رقم بسیار بالایی نیست.