در آستانه انتخابات اروپا؛

پلتفرم‌ها باید محتوای دیپ‌فیک را علامت‌گذاری کنند

پلتفرم‌ها باید محتوای دیپ‌فیک را علامت‌گذاری کنند
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا به دنبال مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی هستند.

به گزارش گرداب، پلتفرم‌های بزرگ فناوری از جمله تیک‌تاک، ایکس (توییتر) و فیسبوک به زودی باید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند تا اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی انتخابات آینده اروپا را تهدید نکند.

تیری برتون (Thierry Breton) کمیسر بازار داخلی اتحادیه روز چهارشنبه به قانون‌گذاران اروپایی در استراسبورگ گفت: «ما می‌دانیم که این دوره انتخاباتی که در اتحادیه اروپا در حال شروع شدن است، یا از طریق حملات ترکیبی یا با مداخله خارجی هدف قرار می‌گیرد. ما نمی‌توانیم اقدامات نیمه‌کاره داشته باشیم».

اروپایی‌ها در سراسر کشور‌های عضو این اتحادیه در ماه ژوئن در انتخابات جدید پارلمان اروپا شرکت خواهند کرد.

برخی از شرکت‌ها از جمله شرکت OpenAI سازنده ربات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در پی با این فشار‌ها گفتند که شروع به علامت‌گذاری تصاویر جعلی خواهند کرد. متا نیز چند روز پیش اعلام کرد که در ماه‌های آینده برچسب‌گذاری تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز را آغاز خواهد کرد.

منبع: پولیتیکو