Gerdab.IR | گرداب

کد‌گذاری مردم آمریکا برای افزایش کنترل اطلاعاتی در اینترنت

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۹

هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید گفت: «به اعتقاد من این کار مرکز تمام تلاش‌ها برای ایجاد یک اکوسیستم هویتی از سوی دولت ایالات متحده در اینترنت محسوب می‌شود.»

دولت آمریکا به دنبال ایجاد یک IP اختصاصی اینترنتی برای تمام مردم آمریکا است تا با توجه به ایجاد وابستگی شدید آن‌ها به اینترنت زمینه احاطه اطلاعاتی خود را بر فعالیت‌های مردم سایبری فراهم کنند.

به گزارش گرداب، "هوارد اشمیت"، هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید با اشاره به تلاش ایالات متحده برای ادامه تسلط بر فضای سایبری اعلام کرد: «اوباما قصد دارد به وزارت بازرگانی ایالات متحده مجوز تسلط و در دست گرفتن امنیت فضای سایبری را بدهد تا این وزارتخانه IP اختصاصی اینترنتی برای تمام آمریکایی‌ها ایجاد کند.»

 هوارد اشمیت افزود: «به اعتقاد من این کار مرکز تمام تلاش‌ها برای ایجاد یک اکوسیستم هویتی از سوی دولت ایالات متحده در اینترنت محسوب می‌شود. پروژه ایجاد IP‌های هویتی، وزارت بازرگانی را تبدیل به طلایه‌دار خط مقدم امنیت سایبری آمریکا می‌کند و دیگر کاندیداهای بالقوه همانند آژانس امنیت ملی آمریکا و وزارت امنیت داخلی را کنار می‌زند

دولت اوباما در حال حاضر پیش‌نویس استراتژی ملی برای "هویت‌های مورد اعتماد" در فضای سایبر را تهیه کرده است. اصل این اعلامیه دو ماه آینده از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد که نسخه اولیه آن در اواخر تابستان منتشر شد.

دسترسی آسان به کاربران هدف با بهانه حذف شدن پسوردهای متعدد
"گری لاک"، وزیر بازرگانی دولت اوباما در نشست استنفورد در خصوص ایجاد IP‌های اختصاصی برای شهروندان آمریکایی اعلام کرده است که ما درباره IP ملی و یک سیستم کنترل دولتی صحبت نمی‌کنیم. آنچه که ما درباره آن صحبت می‌کنیم افزایش امنیت آنلاین و حریم خصوصی و کاهش و حتی حذف نیاز به حفظ چند جین پسورد از سوی کاربران است و این اقدام از طریق ایجاد و استفاده از هویت‌های قابل اعتماد دیجیتالی محقق می‌شود. وزارت بازرگانی نیز یک دفتر ملی برای کار بر روی این پروژه راه‌اندازی خواهد کرد.

جزئیات پروژه "هویت مورد اعتماد" در فضای سایبر سری و محرمانه است. اعلامیه سال گذشته به امکان ارائه کارت‌های هوشمند یا گواهی دیجیتال در آینده‌ای نزدیک اشاره داشت و اینکه این IP‌های دیجیتال از سوی فروشندگان آنلاین در معاملات مالی به مصرف کنندگان ارائه می‌شود.

هماهنگ کننده امنیت سایبری کاخ سفید معتقد است که امروزه افراد می‌توانند به صورت گمنام یا با اسم مستعار در اینترنت حضور داشته باشند و ما نمی‌توانیم از چنین مسئله‌ای اجتناب کنیم، حتی اگر خودمان بخواهیم. با این شرایط دیگر هیچ شانسی برای ایجاد یک پایگاه متمرکز داده‌ها وجود نخواهد داشت و ما برای اجرای این پروژه به همکاری بخش خصوصی نیاز داریم.

رقابت بین سازمان‌ها و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا برای تسلط بر فضای امنیتی سایبری همواره وجود داشته است و حتی برخی از این مسئولیت‌های مرتبط با امنیت ملی که در وزارت امنیت داخلی از ۹ سال پیش متمرکز شده بود، اکنون از تسلط این وزارتخانه خارج می‌شود.

بنا بر این گزارش سه سال پیش، طرحی در واشنگتن برای انتقال مسئولیت نظارت بر فضای سایبر به آژانس امنیت ملی مخفی که بخشی از وزارت دفاع آمریکا است، ارائه شده بود.

منبع: فارس