Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی

حمله سایبری به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

گروه هکری ارواح فلسطین به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی حمله سایبری کرد.

به گزارش گرداب، گروه هکری ارواح فلسطین (Ghosts of Palestine) مسئولیت حمله سایبری به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مؤسسات آموزشی برجسته را بر عهده گرفت.    

لیست اهداف شامل مؤسسه علوم وایزمن (Weizmann)، دانشگاه تل‌آویو، دانشگاه عبری اورشلیم، مؤسسه فناوری تکنیون اسرائیل (Technion Israel)، دانشگاه بن گوریون (Ben Gurion)، دانشگاه حیفا (Haifa) و دانشگاه بار ایلان (Bar Ilan) است.    

این گروه هکری بیانیه خود را در مورد حمله سایبری به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی از طریق پستی در وب تاریک با عنوان «حمله سایبری دانشگاه بزرگ اسرائیل» و در پاسخ به عملیات نسل‌کشی در غزه و جلب توجه به وضعیت وخیم سودان اعلام کرد.      

ارواح فلسطین مسئولیت هرگونه خسارت وارده به دانشگاه‌های اسرائیل را برعهده گرفت.

گستردگی حمله سایبری به دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی و هرگونه داده به خطر افتاده توسط این گروه هکری فاش نشده و مقامات و مؤسسات آموزشی اسرائیل باید با عواقب پس از نقض دست و پنجه نرم کنند.

حمله سایبری قبلی به رژیم صهیونیستی

حمله سایبری اخیر علیه دانشگاه‌های اسرائیل در بحبوحه تهاجم سایبری سازماندهی شده توسط گروه‌های مختلف هکر، متحد شده تحت عنوان «Rise Of The Leaders» صورت گرفت. این همکاری که توسط گروه هکری نخبگان آیروکس (IRoX) رهبری می‌شود، با هدف بسیج جنگجویان سایبری مسلمان در راه‌اندازی حملات سایبری هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی است.

در عین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی به هدف اصلی گروه‌های هکری متعدد از جمله سودان ناشناس (Anonymous Sudan)، کیل‌نت (KillNet) و «Moroccan Black Cyber» تبدیل شده است. این دشمنان سایبری رسماً «جنگ سایبری» را علیه اسرائیل اعلام کرده‌اند که تهدیدی قابل‌توجه برای حاکمیت دیجیتال و زیرساخت آن است.

در بحبوحه حملات سایبری، درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی به فضای سایبری کشیده شده، به طوری که گروه‌های هکری طرفدار حماس حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS) را با هدف قرار دادن وب‌سایت‌های دولتی و خصوصی اسرائیل انجام دادند.

کارشناسان معتقدند در حالیکه این حملات سایبری به رژیم صهیونیستی باعث ایجاد اختلالات موقتی شده، اما تأثیر پایداری بر دفاع دیجیتال اسرائیل نداشته است. با این حال، تشدید جنگ سایبری شدت تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه را برجسته و حملات سایبری به عنوان یک سلاح انتخابی برای بازیگران دولتی و غیردولتی عمل می‌کند.

در پاسخ به درگیری‌های جاری، محققان ادعا کردند که تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری ایالات متحده، قطر و مصر با هدف تضمین آتش‌بس و آزادی گروگان‌های حماس انجام می‌شود. ایرلند و اسپانیا نیز ظاهراً از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا پایبندی رژیم صهیونیستی به حقوق بشر در غزه را ارزیابی و پیامد‌های بین‌المللی درگیری اسرائیل و حماس را برجسته کند.

با ادامه تکامل میدان نبرد سایبری، دولت رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل و آژانس‌های امنیت سایبری در دفاع در برابر تهدیدات سایبری هوشیار هستند و بر اهمیت اقدامات امنیت سایبری در حفاظت از امنیت ملی و زیرساخت‌های دیجیتال تأکید می‌کنند.

منبع: سایبربان