Gerdab.IR | گرداب

عدم آمادگی شرکت‌های سنگاپور برای مقابله با تهدیدات سایبری

عدم آمادگی شرکت‌های سنگاپور برای مقابله با تهدیدات سایبری
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

تنها یک درصد از شرکت‌های سنگاپور به طور کامل برای تهدیدات سایبری آماده هستند.

به گزارش گرداب، کارشناسان اعلام کردند که تنها یک درصد از شرکت‌های سنگاپور به طور کامل برای رویارویی با تهدیدات سایبری آمادگی دارند؛ با این حال، از هر ۱۰ شرکت، ۶ مورد به سطح تشکیل دهنده آمادگی امنیت سایبری دست یافته‌اند.

تنها تعداد کمی از شرکت‌ها در سنگاپور آمادگی بالایی برای مقابله با حوادث امنیت سایبری دارند و تنها یک درصد کل و ۲۷ درصد از سازمان‌ها به مراحل آمادگی کامل و پیشرفته دست می‌یابند.

داده‌های شاخص آمادگی امنیت سایبری سیسکو (Cisco) نشان داد که ۶۰ درصد کل و ۱۱ درصد از شرکت‌ها به ترتیب در مراحل شکل‌گیری و مبتدی هستند.

سیسکو اعلام کرد:

«این عدم آمادگی در تقریباً ۳ چهارم شرکت‌ها (۷۳ درصد) که معتقدند یک حادثه امنیت سایبری در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده تجارت آن‌ها را مختل می‌کند، قابل توجه است.»

علی‌رغم این عدم آمادگی، ۳۱ درصد از شرکت‌ها در سنگاپور به توانایی خود برای انعطاف‌پذیر ماندن در میان این چشم‌انداز در حال تحول امنیت سایبری «احساس اطمینان زیادی» دارند.

به گفته شرکت امنیت سایبری سیسکو، این موضوع بر شکافی تأکید می‌کند که نشان می‌دهد شرکت‌ها ممکن است اعتماد نادرست به توانایی خود در جهت‌یابی چشم‌انداز تهدید داشته باشند و به درستی مقیاس واقعی چالش‌هایی را که با آن روبرو هستند ارزیابی نمی‌کنند.

گزارش تأکید کرد که علیرغم ابراز اطمینان شرکت‌ها، آن‌ها تهدید‌ها را نیز تشخیص می‌دهند.

سیسکو خاطرنشان کرد:

«در پاسخ به افزایش خطر، ۹۱ درصد بودجه امنیت سایبری خود را طی یک تا ۲ سال گذشته افزایش داده‌اند و اکثریت انتظار دارند بودجه آن‌ها در یک تا ۲ سال آینده افزایش بیشتری پیدا کند.»

منبع: سایبربان