Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات خبر داد:

ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پایان سال پنج برابر می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹

تقی‌پور گفت: «هم‌اکنون از نظر پهنای باند اینترانت داخل کشور هیچ محدودیتی نداریم و می‌تواند به صورت کامل واگذار شود.»

ظرفیت پهناى باند اینترنت بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال حدود پنج برابر می‌شود و در فازهای بعدی این ظرفیت کامل‌تر خواهد شد که امیدواریم بتوانیم تا شهریورماه سال ۹۰ به اهداف مورد نظر در این حوزه دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، "رضا تقی‌پور"  و فن‌آوری اطلاعات  با بیان این مطلب اظهار کرد: «ظرفیت پهناى باند اینترنت کشور در چند فاز افزایش خواهد یافت که فاز اول آن در مهرماه انجام شد و امیدواریم فاز دوم آن تا پایان امسال انجام شود.»

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: «البته برای اکثر کاربرد‌ها در زمینه خدمات الکترونیک مانند تجارت الکترونیکی یا بانکداری الکترونیکی پهنای باند داخل پاسخگو است اما آن چیزی که این روز‌ها بر سر آن بحث می‌شود، پهنای باند اینترنت و بین‌الملل است که این موضوع را از طریق شرکت زیرساخت پیگیری کردیم و به تازگی چیزی حدود ۳۰ درصد به ظرفیت آن اضافه شده است.»

وی افزود: «در حال حاضر شرکت زیرساخت اعلام کرده که آماده است تمام پهنای باند مورد نیاز شرکت مخابرات استان‌ها را تامین کند. ضمن اینکه در برنامه توسعه هم افزایش پهنای باند اینترنت داخل لحاظ شده است. هم‌اکنون هم از نظر پهنای باند اینترانت داخل کشور هیچ محدودیتی نداریم و می‌تواند به صورت کامل واگذار شود.»

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هم‌چنین با اشاره به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برای مصارف خانگی گفت: «هیچگاه در بخش مصارف خانگی محدودیتی نداشته‌ایم. در اکثر شهرهایی که مراکز آن‌ها به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند که اکنون هم اغلب شهرهای بزرگ را در برمی‌گیرد، از طریق شرکت‌های ندا و اخیرا هم از طریق شرکت‌های مخابرات استان‌ها اینترنت پرسرعت واگذار می‌شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.»