Gerdab.IR | گرداب

اخطار دانشگاه استنفورد درباره نشت داده‌ها

اخطار دانشگاه استنفورد درباره نشت داده‌ها
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

این دانشگاه می‌گوید که در این حمله اطلاعات ۲۷۰۰۰ نفر درز کرده است.

به گزارش گرداب دانشگاه استنفورد ۱۰ ماه پس از حمله گروه باج‌افزاری Akira هشدار داد که اطلاعات شخصی هزاران نفر از سرور‌های این دانشگاه به بیرون درز کرده است.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد هکر‌ها از ۱۲ می‌تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ به شبکه بخش ایمنی عمومی دسترسی داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این اطلاعات شخصی که ممکن است تحت تأثیر قرار گرفته باشد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می‌تواند شامل تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی، شناسه دولتی، شماره گذرنامه، شماره گواهینامه رانندگی و سایر اطلاعاتی باشد که اداره ایمنی عمومی ممکن است در عملیات خود جمع‌آوری کرده باشد».

این بیانیه می‌افزاید که برای گروه دیگری از قربانیان، ممکن است برخی از «داده‌های بیومتریک، اطلاعات بهداشتی/پزشکی، آدرس ایمیل با رمز عبور، نام کاربری با رمز عبور، پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی، امضای دیجیتال و اطلاعات کارت اعتباری با کد‌های امنیتی» لو رفته باشد.

گروه باج‌افزاری Akira مدعی شد که در این حمله ۴۳۰ گیگابایت داده را به سرقت برده است. این گروه در سال ۲۰۲۳ چندین کالج و مدرسه را در آمریکا هدف قرار داد.

منبع: The Record