Gerdab.IR | گرداب

درخواست‌ها برای حذف حق اشتراک خبرگزاری‌ها پیش از انتخابات آمریکا

درخواست‌ها برای حذف حق اشتراک خبرگزاری‌ها پیش از انتخابات آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

بیش از ۷۵ درصد وب‌سایت‌های خبری این کشور نیاز به پرداخت حق اشتراک دارند.

به گزارش گرداب، با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴، نگرانی‌ها در آمریکا در مورد دسترسی به اطلاعات مهم افزایش یافته است.

گزارشی از موسسه رویترز برای مطالعه روزنامه‌نگاری نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد از روزنامه‌ها، مجلات و نشریات آمریکا اکنون از خوانندگان خود حق اشتراک می‌گیرند. با وجود گسترش محتوای حق اشتراکی، تقریباً ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان اخبار آمریکایی به طور فعال به دنبال جایگزین‌های رایگان هستند.

این روند یک نگرانی را برجسته می‌کند: حق اشتراک یک سیستم دوطبقه ایجاد می‌کند که در آن کسانی که می‌توانند هزینه آن را بپردازند، می‌توانند اطلاعات منابع معتبرتر را دریافت کنند، درحالی‌که دیگران باید در میان حجم انبوهی از اطلاعات نادرست راه خود را پیدا کنند.

گسترش سازوکار حق اشتراک (Paywall) به طور ناخواسته مصرف‌کنندگان را به سمت منابع خبری کمتر معتبر سوق می‌دهد، جایی که اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده به وفور یافت می‌شود.

نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد کمتر از یک‌سوم آمریکایی‌ها به صحت و دقت اخبار اعتماد دارند و طبق آن برای اطمینان از اینکه همه شهروندان به اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد رهبران و آینده خود دسترسی دارند، باید اقداماتی برای از بین بردن موانع دسترسی به اطلاعات، از جمله حق اشتراک انجام شود.

این امر مستلزم همکاری بین روزنامه‌نگاران، شرکت‌های رسانه‌ای، دولت و عموم مردم است.

منبع: امریکانا