شرکت متا از تغییراتی اساسی در سیاستهایش درباره محتوای تولید شده دیجیتالی و تغییر یافته، خبر داد. این شرکت محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی و دیجیتالی را برچسب میزند.
به گزارش گرداب، حال آنکه انتخابات آمریکا به عنوان تستی برای آزمایش توانایی این شرکت جهت نظارت بر محتوای گمراه کننده تولید شده با هوش مصنوعی در پیش رو است.
این غول شبکه اجتماعی از ماه میتمام ویدئوها، تصاویر و کلیپهای صوتی تولید شده با هوش مصنوعی در پلتفرم هایش را با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی» مشخص میکند. به این ترتیب سیاست شرکت که قبلا فقط بخش کوچکی از ویدئوهای مهندسی شده را دربر میگرفت، وسیعتر میشود.
به گفته مونیکا بیکرت نائب رییس بخش سیاست گذاری محتوای متا، این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از لحاظ مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آنکه محتوا با هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ابداع شده، برچسبهای جداگانه و برجسته تری را اعمال میکند.
روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پستها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ میکند و همزمان اطلاعاتی درباره شیوه تولید آن برای کاربران فراهم میکند.
متا قبلا طرحی را برای ردیابی تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای دیگر ساخته شده بودند را معرفی کرد. امازمان اجرای طرح اعلام نشد.
به گفته سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پستهایی که در پلتفرمهای فیس بوک، اینستاگرام و تردز منتشر میشوند، اجرا خواهد شد. سرویسهای دیگر شرکت از جمله واتس اپ و هدست واقعیت مجازی کوئست مشمول قوانین متفاوتی میشوند. هم چنین به گفته وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتواها به سرعت آغاز میکند.
این درحالی است که در نوامبر ۲۰۲۴ میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار میشود و کارشناسان درباره احتمال تاثیرگذاری فناوریهای هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار داده اند.