Gerdab.IR | گرداب

انتقاد نخست‌وزیر استرالیا از ایکس به خاطر حذف نکردن محتوای خشن

انتقاد نخست‌وزیر استرالیا از ایکس به خاطر حذف نکردن محتوای خشن
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

آنتونی آلبانیز از امتناع این پلتفرم در برابر حذف پست‌های چاقوکشی کلیسا انتقاد کرد.

به گزارش گرداب، پلتفرم ایکس (توییتر) به دلیل امتناع از حذف ویدئو‌های حادثه چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا مورد انتقاد شدید مقامات این کشور قرار گرفته است.

آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا گفت که تصاویر خشونت‌آمیز نباید جایی برای انتشار داشته باشند. وی با انتقاد از ایکس ابراز کرد که ممانعت این شرکت در برابر درخواست مقامات استرالیایی «غیرمعمول» است.

در پی حادثه چاقوکشی حین مراسم مذهبی در یک کلیسا در شهر سیدنی، نهاد ایمنی دیجیتال استرالیا (eSafety) به شرکت‌های متا و ایکس دستور داد که تصاویر خشن مربوط به این حادثه را از پلتفرم خود حذف کنند. با وجود اینکه متا به این دستور عمل کرد، ایلان ماسک مدیر ایکس استرالیا را به اِعمالِ «سانسور جهانی» متهم کرده و گفت که از این دستورات به دادگاه شکایت خواهد کرد.

در پی مخالفت ایکس با دستورات استرالیا، مقامات استرالیایی این شبکه اجتماعی را کانون انتقادات خود قرار داده‌اند. استیفن جونز، دستیار وزیر خزانه‌داری استرالیا ایکس را «کارخانه ترول و اطلاعات نادرست» خواند و گفت که توییتر نباید به «مخفیگاه خلافکاران و بلندگوی اراذل و اوباش» تبدیل شود.

بیل شورتن، مدیر طرح ملی بیمه معلولان در استرالیا با محکوم کردن ایکس گفت که این شرکت فکر می‌کند «فراتر از قوانین یک کشور است».

وی گفت: «این برای یک کشور اصلاً عجیب نیست که بگوید می‌خواهیم تعدادی ویدئوی بسیار خشن و تکان‌دهنده را حذف کنیم و همزمان ادعای آزادی بیان داشته باشد».

منبع: گاردین