چالش‌های انتشار اخبار جعلی در ایران | مستند

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳

اخبار جعلی و دروغ پراکنی به جوسازی و تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) و یا اخبار زرد می‌گویند که به دلایل مختلفی بین مردم منتشر می‌شود. اخبار جعلی ممکن است با هدف سیاسی یا به دست آوردن برخی امتیازات مالی انتشار پیدا کند. به طور معمول، انگیزۀ اصلی بیشتر آنها این است که به شخص یا نهادی آسیب وارد شود و این کار عامدانه صورت می‌گیرد.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

چالش‌های انتشار اخبار جعلی در ایران/ پرونده