Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به بزرگترین بایگانی محتوای اینترنت

حمله سایبری به بزرگترین بایگانی محتوای اینترنت
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳

هکر‌ها اطلاعات ۳۱ میلیون کاربر آرشیو اینترنت را به سرقت بردند.

به گزارش گرداب، این سرقت پیش از آن رخ داد که وب‌سایت آرشیو اینترنت (Internet Archive) هدف یک حمله منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) قرار گرفته و از دسترس کاربران خارج شد.

یک گروه هکری با نام بلک‌متا (BlackMeta) مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. این گروه مدعی شد که این حمله در حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته و واکنشی به حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونی است، زیرا «وب‌سایت آرشیو متعلق به آمریکا است».

رسانه‌های غربی مدعی شدند این گروه که بیشتر پست‌های آن به زبان روسی نوشته شده‌اند، در روسیه مستقر است.

به گفته بنیانگذار آرشیو اینترنت، مهاجمان توانستند نام کاربری، نشانی ایمیل و رمز عبور اعضای آرشیو را به دست آورند. آنها همچنین در این حمله چهره وب‌سایت را تغییر دادند.
وی گفت که در حال اجرای ترتیبات امنیتی برای رفع راه‌های نفوذ به سامانه‌های خود هستند.

آرشیو اینترنت، یک وب‌سایت غیرانتفاعی است که به عنوان بایگانی محتوای شبکه جهانی اینترنت تأسیس شده است. وب‌سایت آرشیو بیش از ۸۰۰ میلیارد صفحه وب را در پایگاه داده خود ذخیره کرده است و یکی از بزرگترین منابع برای یافتن اسناد، کتاب‌های الکترونیکی و محتوای چندرسانه‌ای به شمار می‌رود.

گروه هکری بلک‌متا در ماه‌های اخیر حملات متعددی را علیه اهداف مختلف در منطقه جنوب غرب آسیا با ادعای حمایت از فلسطین ترتیب داده است. اجرای حمله DDoS علیه مؤسسات مالی در امارات، وزارت دفاع عربستان سعودی، مؤسسات زیرساختی در کانادا و فرانسه، بورس تل‌آویو و غول‌های فناوری در زمره اهداف اخیر این گروه قرار داشته‌اند.

منبع: The Record