Gerdab.IR | گرداب

از سوی غربی‌ها مطرح شد؛

ادعای جاسوسی سایبری ایران از کشور‌های منطقه

ادعای جاسوسی سایبری ایران از کشور‌های منطقه
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳

یک گروه هکری منتسب به کشورمان، متهم به نفوذ به سازمان‌های دولتی در منطقه خلیج فارس شد.

به گزارش گرداب، شرکت امنیت سایبری ترند میکرو (Trend Micro) در گزارشی ضمن مطرح کردن این اتهام، مدعی شد هکر‌های ایرانی توانسته‌اند از راه‌های نفوذ جدیدی برای دسترسی به سامانه‌های حساس دولتی بهره ببرند.

ترند میکرو مدعی شد گروه OilRig مسئول این حملات بود. این گروه که از آن با نام‌های APT34 و Earth Simanavaz نیز یاد می‌شود، از سوی رسانه‌های غربی به عنوان یک گروه هکری دولتی معرفی شده است.

در این گزارش آمده است که گروه OilRig در آخرین حملات خود از آسیب‌پذیری‌های ناشناخته‌ی سیستم‌عامل ویندوز برای استخراج اطلاعات حساس و گواهی‌های هویتی استفاده کرده است. ترند میکرو مدعی شد اینگونه اطلاعات می‌تواند در اجرای حملات بعدی مورد استفاده قرار گرفته و دسترسی هکر‌ها به سازمان‌های دیگر را فراهم کنند.

به گفته‌ی رسانه‌ی Record، گروه OilRig جزو گروه‌های هکری پیشرفته محسوب می‌شود و قابلیت اجرای حملات پیچیده‌ی سایبری با هدف جاسوسی را دارد. مجموعه‌های حساس، همچون شرکت‌های نفت و گاز، در زمره اهداف معمول این گروه قرار دارند.

ترند میکرو به سازمان‌های دولتی در منطقه جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) و خلیج فارس هشدار داد که تهدید این گروه را «جدی» تلقی کرده و اقدامات دفاعی لازم را انجام دهند.