Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری اروپا در توسعه فناوری تشخیص گام برداشتن

سرمایه‌گذاری اروپا در توسعه فناوری تشخیص گام برداشتن
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا قصد دارد از این فناوری برای نظارت بر گذرگاه‌های مرزی استفاده کند.

به  گزارش گرداب، روز پنجشنبه یک پروژه‌ی زیست‌سنجی آغاز شد که از فناوری «تشخیص گام برداشتن» (Gait Recognition) برای تشخیص هویت افراد استفاده می‌کند. این پروژه که با بودجه کمیسیون اروپا راه‌اندازی شده است، افراد را از طریق شیوه‌ی خاص راه رفتنشان شناسایی می‌کند.

این پروژه که پاپ‌آی (PopEye) نام دارد، از کمک مالی ۳.۲ میلیون یورویی (۳.۵ میلیون دلار) بهره‌مند است. قرار است این ابزار به مدت سه سال به صورت آزمایشی اجرا شود. سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در این فناوری از طریق برنامه‌ای به Horizon Europe است که ادعا می‌شود یک سازوکار اختصاص بودجه برای «تحقیق و نوآوری» است.

طبق اعلام موسسه‌ی Idiap، پروژه PopEye در حال آزمایش چگونگی تقویت امنیت مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا با ترکیب «فناوری‌های زیست‌سنجی قوی» و فناوری تشخیص گام برداشتن به منظور شناسایی و احراز هویت افراد است. طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت Idiap، پروژه PopEye قصد دارد امکان شناسایی افراد از فاصله ۲۰۰ متری را بدون نیاز به توقف آنها، آزمایش کند.

پروژه آزمایشی PopEye پس از آن دنبال می‌شود که آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا، معروف به Frontex، در سال ۲۰۲۱ مطالعه‌ای را برای بررسی کاربرد فناوری تشخیص گام برداشتن، انجام داد.

مطالعه Frontex نشان داد که می‌توان از حسگر‌های ویدئویی، راداری و حسگر‌های نصب‌شده در کف زمین برای شناسایی افراد از طریق راه رفتن آنها استفاده کرد. این سازمان اذعان کرد که فناوری تشخیص گام، ممکن است به تنهایی از دقت کمتری نسبت به سایر ابزار‌های زیست‌سنجی (بیومتریک) برخوردار باشد، اما وقتی در ترکیب با فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌شود، می‌تواند شناسایی و احراز هویت را به صورت متحرک و بدون نیاز به توقف در گذرگاه‌های مرزی تسهیل کند.

منبع: The Record