Gerdab.IR | گرداب

استاکس‌نت نخستین حمله سایبری و هدفمند آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹

برخی کار‌شناسان هشدار دادند که مداخله علنی در امور داخلی کشور‌ها و تلاش برای خرابکاری سایبری در آن‌ها نتایج خطرناکی را به دنبال خواهد آورد و موجب خواهد شد که دیگر کشورها هم چنین حقی را برای خود قائل شوند.

همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی بلک‌هت در آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت کرم استاکس‌نت افشا شده است.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، ‌ متخصصان حاضر در این کنفرانس اذعان کرده‌اند که دولت آمریکا پس از ناامید شدن از امکان توقف برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران این کرم را طراحی کرده، هر چند طراحی این کرم هم موفقیت چندانی برای کاخ سفید به ارمغان نیاورده است.

"جف موسس"، رئیس و بنیانگذار این کنفرانس که در سال ۲۰۰۹ به عنوان عضو شورای مشورتی وزارت امنیت داخلی آمریکا منصوب شد، در جریان این کنفرانس اعلام کرد که استاکس‌نت اولین حمله سایبری هدفمند آمریکا با استفاده از یک کرم اینترنتی بوده است.

البته به گفته وی، این اولین بار نیست که چنین کاری انجام می‌شود، ‌اما اولین بار است که مقامات آمریکایی به طور علنی به چنین کاری اذعان کرده‌اند. در جریان این کنفرانس همچنین در مورد حملات سایبر صورت گرفته بر ضد آمریکا هم بحث‌هایی صورت گرفت که البته جزئیات آن‌ها افشا نشده است.

برخی کار‌شناسان حاضر در این کنفرانس هم هشدار دادند که مداخله علنی در امور داخلی کشور‌ها و تلاش برای خرابکاری سایبری در آن‌ها نتایج خطرناکی را به دنبال خواهد آورد و موجب خواهد شد که دیگر کشورها هم چنین حقی را برای خود قائل شوند.