Gerdab.IR | گرداب

انتخاب پسورد مطمئن

تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب برای سیستم‌های رایانه‌ای همواره یکی از مواردی است که کاربران برای آن تا حدودی با مشکل مواجه‌اند.

یک کار‌شناس نرم‌افزار، درباره چگونگی انتخاب پسورد مطمئن و مناسب به ایسنا گفت: «با داشتن یک پسورد خوب و مطمئن می‌توانید احتمال هک شدن (لو رفتن پسورد) ایمیل یا آی‌د‌‌ی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.»

وی افزود: «همیشه برای انتخاب پسورد خود دو چیز را در نظر داشته باشید؛ اول اینکه هیچ وقت پسورد خود را ساده انتخاب نکنید، زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و خیلی ساده می‌تواند پسورد آی‌دی شما را هک کند، مثلا انتخاب پسورد ۱۲۳۴۵۶هیچ وقت نمی‌تواند پسوردی مناسب و خوبی برای شما باشد.»

این کار‌شناس ادامه داد: «دوم اینکه هیچ‌گاه مشخصات فردی را برای پسورد خود انتخاب نکنید، زیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می‌تواند به آی‌د‌ی شما نیز دسترسی داشته باشد، مثلا نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام همسر، شماره تلفن، تاریخ تولد و... نمی‌تواند پسورد مناسبی باشد.»

عزتی در ادامه تصریح کرد: «همیشه سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف برای پسورد خود انتخاب کنید، استفاده از Space (فاصله) و Shift+۱۲۳... (@#$%^&*) تا حد زیادی از لو رفتن پسورد جلوگیری می‌کند.»

وی گفت: «سعی کنید پسورد خود را بین دوتگ <##> قرار دهید (یک پنجره پی‌ام باز کنید این نوشته را بفرستید <#۴۴۱۵yhk#> بعد آن را سند کنید ولی مشاهده می‌کنید که نوشته‌ای برای طرف مقابل فرستاده نشود).»

وی یادآور شد: «هم‌چنین استفاده از Alt مثلا استفاده ترکیبی کلیدهای Alt+۰۱۴۰ یا Alt+۰۲۵۶ و... برای داشتن یک پسورد مطمئن و مناسب قابل توجه است.»