Gerdab.IR | گرداب

ناامنی فیس‌بوک گریبان مؤسس آن را هم گرفت

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

"مارک زوکربرگ" مؤسس فیس‌بوک اعتراف کرده که این صفحه در فیس‌بوک از طریق هکر‌ها هک شده است. البته وی وجود یک حفره یا باگ را عامل این مسئله دانسته است.

ناامنی و مشکلات فنی سایت فیس‌بوک تا بدان حد افزایش یافته که صفحه شخصی مؤسس و بنیانگذار این سایت هم از دست هکر‌ها در امان نمانده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "مارک زوکربرگ"، مؤسس فیس‌بوک اعتراف کرده که این صفحه از سوی هکر‌ها هک شده است. البته وی وجود یک حفره یا باگ را عامل این مسئله دانسته است.

هنوز مشخص نیست که این هک چگونه و در چه زمانی رخ داده است. هکر‌ها جملات زیر را پس از انجام این هک در صفحه رسمی طرفداران زوکربرگ نوشته‌اند: «اجازه بدهید هک کردن آغاز شود: اگر فیس‌بوک به پول احتیاج دارد، چرا به جای رفتن سراغ بانک‌ها به کاربران خود اجازه نمی‌دهد که به روش‌های اجتماعی در این شبکه سرمایه‌گذاری کنند؟ چرا نباید فیس‌بوک به یک اجتماع برای کسب‌وکار، که "محمد یونس" برنده جایزه صلح نوبل پیشنهاد آن را داد، تبدیل شود؟»

هکر‌ها در واقع با نفوذ به صفحه شخصی مارک زوکربرگ از قول او این جملات را در صفحه رسمی طرفداران وی درج کرده بودند. به فاصله کوتاهی پس از انتشار این پیام هزاران پیام در مورد آن در فیس بوک منتشر شد.

بعد از این هک صفحه شخصی زوکربرگ برای مدتی حذف شد و آدرس صفحه طرفداران وی هم تغییر کرد. این صفحه بیش از ۳ میلیون طرفدار دارد و هک شدن آدرس شخصی زوکربرگ هم بازتاب گسترده‌ای هم در میان کاربران فیس بوک و هم در میان متخصصان امنیتی داشته که تاکنون بار‌ها بر امنیت پایین این سایت شبکه‌ای تاکید کرده‌اند.